Tuning tippek Japán autóhoz…

Tuning tippek Japán autóhoz…

Japán tuning autó mit-hogyan érdemes szakútmutató

Ha jellegzetes Japán autód van és szeretnéd, hogy a szakavatott szemek ne találják röhejesnek a vasadat, akkor ezt az útmutatót mindenképpen érdemes lesz elolvasnod. HONDA Civic, Accord, Prelude, S2000, TOYOTA Celica, Supra, MTSUBISHI Colt, Lancer, Galant, SUBARU Impreza, Mazda stb. tulajok ide!!!

Sok tuningcuccot összevásárolhatsz az autódra, hiszen egy kereskedőnek minden eladó, ami a polcon van és itthon sajnos rengeteg a követendő rossz példa az összedobált stílustalan autókra, így még másolással sem biztos, hogy ütős lesz a végeredmény.

Te is könnyen beleeshetsz abba a hibába, hogy megtetszik egy ismerősöd autóján egy lökhárító és te egyből olyat akarsz venni a sajátodra, de STOP!

Vajon a Te japán autódon ugyanolyan jól fog mutatni???

A lökhárító lehet, hogy gyönyörű lesz (önmagában), de könnyen meglehet, hogy az autóddal együtt már olyan párost fognak alkotni, mint az a bizonyos tehén és a gatya…

Mit érdemes a Japán tuning autódra tenned, vagy mit nem?

Itt szépen rendszerbe szedve mindent megtalálsz.

Általánosságban annyit érdemes tudnod a japó irányzatról, hogy ha lelki szemeid elé képzeled a kész autódat, akkor valahol a Fast and the Furious első rész autóira kell hasonlítania a végeredménynek.

Fast & Fuorius Supra

Ha hánysz a filmtől és ettől az egész stílustól, akkor ne csüggedj, mert léteznek még ettől eltérő kevésbé agyonkoptatott stílusmegoldások a Japán autódra.

Japán tuning autó

Természetesen az itt leírtak nincsenek kőbe vésve, hiszen pl. a  MITSHUBISHI Lancer-eket, SUBARU Impreza-kat sok esetben rally stílusban építgetik.

Japán tuning autó

Léteznek klasszikus Japán autók teljesen más stílusban megépítve, de azért remélem, tudok neked adni némi támpontot a tuningoláshoz…

Japán tuning külső optika...

Első lökhárító:

A lökhárítód nyugodtan lehet hótoló jelegű, felhajlított szélű koptatós, simán kinyúlhat előre is, hogy hosszabbítsa az autódat. Léteznek olyan lökhárítók, amelyek akár 20 cm-el is megnyújtják az autódat.

Japán tuning autó

Persze csak a jó ízlés határain belül és nem így...

Japán tuning autó

Ha rövid és magas építésű autód van, (csapott hátú Suzukik, Daewoo Matiz), akkor a hatalmas hótolót, és a nagy előrenyúlást érdemes mellőznöd, mert siralmas lesz a végeredmény, de erről később.

A lökhárítód bővelkedhet légbeömlőkben, de ez nem azt jelenti, hogy neked kell lyukakat vágnod a lökhárító olyan részeire, amit ha meglátna a tervező sírva fakadna. (Sajnos ezt muszáj volt leírnom ismerve a jó magyar tuning ízlést.)

Japán tuning autó

Mint látod a lökhárító formaburjánzása egészen elmehet már beteg, akár az ALIEN sorozat díszleteit is megszégyenítő irányba, ami nem baj, ha egy tervező munkájáról van szó és nem a szomszéd műremekéről, aki látott már üvegszálat, műgyantát és gittet.

Japán tuning autó

Érdekes mennyi múlik egy felni választáson. Ez a Civic megérdemelt volna egy „pazarabb” felnit is, de ez más téma.

Japán tuning autó

Hátsó lökhárító Japán tuning autóra:

Itthon nagy divat a földig lehozni a hátsó lökhárítót, de a Japán helyzet azért egy hangyányit másabb...

Sajnos sokan azt hiszik, hogy attól lesz sportosabb az autó megjelenése, ha a hátsó lökhárítót egy marha nagy toldattal közelítik a földhöz.

Ezzel pont az ellenkezőjét lehet elérni…

Mindenki tudja, hogy a sportos tuningautók laposak, inkább hasonlítanak egy Ferrari-ra, mint egy Daewoo Matiz-ra.

Ha a hátsó lökhárítódat kiegészíted egy nagyon mély toldattal, akkor ezzel az autód hátulját optikailag magasítani fogod, tehát a lapos sportautó feeling át fog csapni miniterepjáróba.

Az oly divatos és gyakran még házilagosan is elkészített „briliáns” tervezői munkáról árulkodó toldatok helyett érdemes lesz komplett lökhárítóban, vagy a toldatok nem túl mélyenszántó változataiban gondolkodnod.

Jellemző a Japán stílusra a nagy, akár az ormótlanság határát is súroló diffúzor, ami arra szolgált a verseny-sportban, hogy nagy sebességnél rászívja az autót az aszfaltra, de az utcai tuningnál túlnyomó részt ez csak optika.

Az eredeti rendeltetéshez közeli látvány…

Japán tuning autó

Japán tuning autó

és az eredeti rendeltetéstől látványosan különböző „utcaisodott” változat, rettentő béna kipufogóvég választással, de erről később...

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Na, ez már japós :)

Küszöb spoiler:

Japán tuning autó

Ha ilyen autód van, akkor nem kell feltétlenül ragaszkodnod a visszafogott stílushoz. Hatalmas csavarás, ovális, kerek, vagy a cápa kopoltyújára emlékeztető légbeömlők jöhetnek dögivel.

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Arra azért ügyelned kell, hogy a küszöb ne lógjon ki túlságosan a felnik síkjából, mert úgy fog kinézni, mint egy terepjáró fellépője.

Ezt persze ellensúlyozhatod szélesebb felnikkel, vagy nyomtávszélesítőkkel.

Hátsó szárny:

Na ezekre az autótípusokra való a hatméteres aluszárny (vasalódeszka), a csapott hátú autók kivételével, mert amúgy is „sporttatlanul” magas testalkatukat ez még tovább magasítja.

Japán tuning autó

Hátsó szárny ügyben nem csak vasalódeszkát rakhatsz rá, hanem a legelvetemültebb, alien díszlet jellegű szétbonyolított hagyományos spoilerköltemények is jól fognak mutatni a japánodon.

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Ez a kép példa az elbénázott, nem az autó stíusához illő, alulméretezett felni választásra és a fentebb említett túlságosan kilógó terepjáró fellépő jellegű küszöb spoilerre is.

Japán tuning autó

Egy kis Magyar valóság…

Te is láthatod mennyire nem való a Japán stílusú szárny a szögletes, vagy a Német autókra, pedig ez a különleges, darab jól mutathat pl. egy Hyundai Coupe-n. Azt már lassan felesleges lenne írnom, hogy a felni választás is totál bucsó lett :P

Kaszni:

Légbeömlők bőven mehetnek a motorháztetőre…

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Japán tuning autó

DE!!! Csak is ízlésesen!

Ha ebben a stílusban akarsz építkezni, akkor nem árt megnézned néhány neves amerikai, vagy japán műhely autóit, mert sajnos a kínai ezeket a légbeömlő utánzatokat hihetetlen béna formákkal és műkrómutánzatú külsővel bírja gyártani és jó sok helyen olcsón is bírja ám kínálni…

Japán tuning autó

és néha amerikai barátainkat is elhagyja a jó ízlés, amikor malacormányt csinálnak a Hondára :) + a felni is bucsó…

Japán tuning autó

Természetesen az itthoni felhozatalból nem nehéz előhalászni a rossz példákat…

Japán tuning autó

Ez egy elég bénán összedobált külföldi darab, pedig látszik, hogy költött rá az ember. Külön röhejes, hogy még egy hátsó spoilert is ráhörcsögölt a motorháztetőre. A felni kicsi az autóra és „húsz centivel” van beljebb az autó szélétől…

„gyönyörű és sportos” látvány :)

Japán tuning autó

A hazai tecsó gazdaságos tuninglégbeömlődemóautók egyik gyöngyszeme.

Oké, hogy azt írtam, hogy szinte mehet rá minden, ami légbeömlő, de azt is hozzá kell tennem, hogy ezek 90%-a irtózatosan ciki, olcsó és röhejes, pláne, ha a további kiegészítők is csak fokozzák a giccs érzést.

Japánéknál szintén divatos még a kivágott (kiflexelt) motorháztető is. És itt jön az érdekesség…

Nem ám nekiesni otthon fater kisflexével a géptetőnek, mert kiábrándító lesz a végeredmény és valaki majd jól beküldi egyszer az autódat a kotlók közé… :) és akkor nézhetsz.

Japán tuning autó

Az ilyen kivágásokhoz, gyártanak idomokat, vagy komplett motorháztetőket, amelyek normálisan illeszkednek az autód formavilágához, így nem csak ott lehet nyílás, ahol azt az eredeti motorháztető merevítése éppen megengedte.

Japán tuning autó

Természetesen mi Magyarok szeretjük az ilyen idomokat, olyan autókra is rátenni, amelyekre még véletlenül sem illenek.

Az idommal egy kicsit többe fog kerülni a kivágás, hiszen azt meg kell venni, szakműhelyben gyönyörűen kigittelve össze kell hozni a karosszériával, éppen ezért végül meglehet, hogy olcsóbb lesz a komplett motorháztető csere, de így legalább elmarad a tecsó és a sufni jelleg.

Japán tuning autóHa már a motorháztetőnél tartunk...

Karbon, vagy szűkösebb anyagi kertek mellett feketére fújt géptető csaknem kötelező.

A karbon motorháztető lényege: A karbon elemek (szénszál) jóval kisebb tömegűek, mint a jól ismert acél, ezért is használják a versenysportban, és még számtalan helyen. (űrtechnika, repülés, forma 1, stb-stb…)

A súlycsökkentés az egyik legfontosabb dolog a tuning világában, nem is beszélve a szakítószilárdság többszöröséről az acéllal szemben. Az már egy másik téma, hogy optikailag is megdobja az autódat.

Szárvédő szélesítés?

A sárvédő szélesítés költségeit könnyen megúszhatod, mert az esetek döntő többségében nincs.

Japán tuning autó

Jól megválasztott felnikkel szélesítés nélkül is szép látvány.

Japán tuning autó

Ha azt szeretnéd, hogy hasonlítson az autód a csilliárd lóerős, nem csak optikailag tuningolt Toyota Supra-kra, Nissan Skyline-okra, stb., akkor nincs mese szélesítened kell, mert ezek az autók a németeknél oly divatos széles peremű felniken járnak, ami már megkívánja a szélesítést.

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Ha már szélesítesz, akkor használj széles peremű, vagy tisztességes nyomtávú felniket, mint a képeken látod, mert rettentő bénán tud kinézni, ha a kiszélesített autód esetlen pálcika lábakon áll.  

Japán tuning fényezés és matricák:

Japán tuning autóAhogy az előző képeken látod, nyugodtan hagyhatod az autódat egyetlen színben pompázni, vagy ha dekorálsz, akkor teljesen „össze kell firkálnod” a vasat.

Félmegoldás nincs...

A többiekkel ellentétben ehhez a stílushoz illik inkább a sok felirat, nonfiguratív minta, a többszínű fényezés és a jó értelemben vett csicsa.

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Ha azt szeretnéd, hogy igazán japános legyen a végeredmény, akkor komolyan kell venned a matricázást, az ajtódon díszelgő „kívánságlista” nem elég, az egész autót be kell terítened, de könyörgöm terveztesd meg a dekorációt valami igényes céggel.

Japán tuning autó

Nem a sok matricától, hanem a gondos tervezéstől lesz szép a végeredmény.

Fontos! Nem játszik, a dekorációssal előzetes tervezés nélkül előre kivágatott béna hullámkompozíció, a két forintért kapható, előre elkészített pepita zászló és a többi, az autó forma- és stílusvilágától látványosan elütő olcsó, feltűnéskeltő giccs.

Ha a pénztárcád engedi, akkor nyugodtan nekiszaladhatsz komolyabb airbrush műveknek is, mert illik a japánra. (Persze nem a lángcsóvák, hanem az anime és fantázia témák.)

Megint csak a komolyabb külföldi cégek munkáit tudom ajánlani figyelmedbe, mint követendő példát…

Japán tuning autó

és nem az itthoni felhozatalt.

Lámpák:

Szinte kötelező a csere…

Nincs kikötés, nem is tudnál olyan lámpát venni, ami nem ezekre a típusokra való, hiszen a vaskeresztes Golf lámpa, nem jó a Civic-be :)

Felnik:

Mielőtt alufelni vásárlásra adnád a fejed, tudnod kell, hogy többségében a sokküllős nagy átmérőjű sík palástú felnik jellemzőek erre a stílusra.

Japán tuning autó

Amikor minden tökéletes és a felni választás is 5 csillag.

A komolyabban megépített, nem csak optikára hajtó soklóerős változatokhoz viszont, már a széles kilógó peremű ugyancsak sokküllős felni dukál.

Japán tuning autó

A japó felnije…

Japán tuning autó

Japán tuning autó

Amerikai barátaink szeretik belevegyíteni a „rizsrakéra” érzésbe a saját krómmániájukat, így előfordulhatnak japó autók között szétkrómozott DUB felnis változatok is, amelyek természetesen nem illenek ehhez a stílushoz, de hát a „nekem tetszik”-kel mindent meg lehet magyarázni, itthon és az USA-ban is.

Japán tuning autó

Az eredeti Japán tuning, a sebességről, az autók versenymotorrá alakításáról szól és nem az aranyláncos fekák szétkrómozott lassú krúzolásáról.

Japán tuning autó

Össze nem illő dolgok: Japán stílusban épített autó amerikai kerekeken és ami nagyon gáz: a hatalmas hátsó szélesítés mögött mi az a kis béna felni méret? Szélesebb felnire már nem futotta, vagy csak a csillogás volt a lényeg és nem az összkép?

Neon és LED fények:

Nemhogy nem ciki, hanem egyenesen már kötelező.

Belső optika...

Az eddig leírtakból már nagyjából látszik, hogy a Japán autók esetében sok olyan dolog csont nélkül használható, amelyre normál esetben ráragasztanád a csicsa címkét.

A belső sem kivétel…

Az ezüst színű, sportkormányon keresztül a mindenféle fénylő villogó belső kiegészítők, neonok, ledek mind-mind bejáratosak lehetnek az autódba.

Meg kell jegyeznem, hogy ezekből a kütyükből sem mindegy, hogy milyet veszel meg, mert a kínai ezt is előszeretettel gyártja és a szakavatott szem kilométerekről is vágni fogja, hogy 100 forintos kirakodóbazár van az autódban.

Japán tuning autó

Vajon Te könnyen különbséget tudsz tenni tuning és csicsa között? Króm antennautánzat, (ablaktörlő)spoiler, sportkormány(védő) és sportülés(huzat).

Sokan esnek abba a hibába, hogy mindenfélét megvesznek, ami jól mutat a bolt polcán és ennek köszönhetően piros kormány díszeleg az autóban kék váltógombbal, króm cuccok keverednek szálhúzott alumíniummal és így tovább.

Nagyon fontos az, hogy az autód belső szín és formavilága azért egységes legyen…

Érdemes úgy tehát úgy építkezned, hogy a felhasznált alkotóelemek, színe, anyaga és formavilága ne üssön el egymástól, tehát, ha már valahol karbonnal kezdtél, akkor a többi tuning kiegészítődnek is érdemes karbonosnak lennie.

Japán jellegzetesség az utólag beépíthető műszerfal tetejére felhajított fordulatszámmérő, és a műszerekkel roskadásig teletűzdelt A oszlop.

Japán tuning autó

A belső teret nyugodtan átkárpitoztathatod, vagy átfényeztetheted harsány színekkel is, csak ennek is harmonizálnia kell a külsővel és a belső kiegészítőkkel.

Színek…

Alapvetően 3 egymáshoz illő színnek kell dominálnia az autódon, és ezeknek itt-ott vissza kell köszönni kiegészítőben.

Ennél a stílusnál nem fontos visszafognod magad. Egészen nyugodtan használhatsz harsány színeket, narancssárgát, neon zöldet, rózsaszín és magenta árnyalatokat, de egyszerre csak egyet, majd ezeket kell kiegészítened néhány kevésbé izgága odaillő színnel.

Japán tuning autó kipufogó...

Japán tuning autó

Amennyiben egységes stílusú autót szeretnél végeredményként látni, akkor a „hurkatöltő” jellegű kipufogókat érdemes nézegetned.

Japán tuning autó

Fogalmam sincs miért, de a japók szeretnek még az 1.6-os motorú autókra is hatalmas átmérőjű kályhacsövet akasztani, értelme nincs, de náluk divat, úgyhogy ezt te is nyugodtan megteheted.

Japán tuning autó

Ez nem 1,6-os de jól látszik a kipufogó átmérő nagyzási mánia és a korábban emlegetett diffúzor.

A felülről belehugyozásra is alkalmas DTM, vagy ovál kipufogóvégeket és béna utánzataikat nem érdemes erőltetni, mert nem illik a stílushoz.

Egy végződés szimplán, vagy oldalanként bőven elég, nyugodtan a bolt polcán hanyagolhatod az egymás mellett sorakozó filctoll méretű kiröhögőket.

Japán autó futómű tuning...

Nem kötelező teljesen beleverned az autódat a betonba, de az ültetést te sem úszhatod meg.

Lesznek majd ezren, akik azzal érvelnek, hogy a jó magyar utakon nem szabad ültetett autóval járni, főleg ha egy agyonspoilerezett hótolós Japánról van szó, de hiába építed mag az autódat gyönyörűen, ha annyira lesz sportos a megjelenése, mint egy kiemelt Lada Niva-nak.

Néhány centit ültetned kell az autón ahhoz, hogy normális megjelenése legyen. Ha tényleg gondot okoznak a bukkanók, de a pénztárcád kibír ültetés gyanánt 400-700ezer forintot, akkor nyugodtan beleugorhatsz egy air-ride futóműbe, amellyel akár menet közben is, az útviszonyoknak megfelelően állíthatod az autód magasságát.

Japán tuning autó

Air-ride: ha felemelem, közlekedek, ha leengedem, vagány leszek.

Remélem, mondanom sem kell, hogy az ültetésre és a sport futóműre nem csak a látvány miatt lesz szükséged, hanem azért, hogy az autód kanyarban ne viselkedjen úgy, mint egy kiszámíthatatlan hintaló.

Kivételek…

Nem vonatkoznak 100%-ban az itt leírtak a rövid, vagy magas építésű autókra, gondolok itt az új Swiftre, Wagon r-re, Ignisre, Toyota Yaris-ra, Nissan Micra-ra stb., mert a kiálló alumínium tetőszárnyak és a földig érő spoilerezés optikailag magasítja a kisautókat, így egy aluszárny, ami normál esetben jól mutat egy Honda Prelude-ön, az égimeszelőt fog csinálni egy Matiz-ból.

De ezekről később...

Hozzászólások Tuning tippek Japán autóhoz… cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!
b
birdofhermes - Lámpacsere extrákkal Sziasztok!
Elkezdtem átalakítgatni a mazda 6-omat (2006os királykék változat) és rögtön a cikket olvasva felmerült 2 kérdés.
Arra lennék kíváncsi hogy a rend éber őrei mennyire harapnak a lámpacserére (ha a komplett lámpatestet cserélem izzóstul mindenestül ledesre) - esetleg az index nem a narancs hanem a fehér színnel fogja villogtatni az irányomat. Illetve hogy az alvázra szerelt neonokra mennyire lőnek helyszíni bírság gyanánt az árokba (esetleg van valami kitétel hogy ne lógjon ki az autó síkja alól a fénye, stb.) vagy teljesen mindegy mert úgyis off-os közúton?
Ha vannak itt olyan emberek akik meg tudnák válaszolni az nagyon jó lenne.
Esetleg aki még a szabályokkal is alá tudná támasztani amiket én nem találtam meg annak nagyon hálás lennék (meg lenne mit lobogtatni ha meg akarnak húzni )
Köszi előre is
Üdv
Bazsi
2014-10-23 10:10:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Pjotr
Pjotr - Szia, az index csak kadmium sárga lehet! A neon pedig rendszám levételt von maga után ha menet közben használod parkolóban még esetleg kidumálható csak figyelni kell a szinválasztásra... (megkülönböztető fény jogtalan használata) üdv. Peti
2018-08-27 13:23:00 Válasz
Dvagyok
Dvagyok - Toyota corolla 1994 HellÓ!
Segítséget szeretnék kérni !
Két hónapja vettem egy toyota corolla-t 1.3 Xli 1994 Sedan
Szeretnék kérni tuning tippeket ötleteket, nekem is van néhány de aki ebben jártas vag yesetleg épített ilyen autot szívesen meghallgatnám az ötleteit , persze igényes építést szeretnék ahogy a pénztárcám engedi alufelni sportlégszűrő megvan most csináltatom meg a sport kipufogo dobot véget rá ! További ötleteket szívesen olvasgatnék!
Köszönöm!
2014-01-09 19:30:00 Válasz
S
Subcso - Egy kis segítség jó jönne Kia Shuma autóm van és tuning szempontjából szeretnék kérnis egítséget köszönöm előre is.
2013-10-17 20:52:00 Válasz
b
budai_roland - több műszaki dolgot vártam mind1
2011-09-26 19:49:00 Válasz
Pjotr
MĂ©száros PĂ©ter - érdeklődés
Szerintetek ez hogy mutatna, egy 92" Civic 4ajtóson?
Azt amelyiket a cikkben is említetek túl hagosnak mondják, mivelhogy nincs benne semmilyen folytás...
2011-01-21 10:56:00 Válasz
Thristhian
Thristhian - - sziasztok en egy Toyota Celica T20 1994 - tulajdonos vagyok es kérnék tipek az alabi valtozásokra most tunigolom a verdamat és szertenek tanacod kérni hogy ha meg van magyroszágon egy ilyen tipus auto mit az enyém...feltuningolva,ami érdekelne a l
2010-04-01 23:37:00 Válasz
colex
colex - Nem rossz cikk... bár kicsit általános.
2009-12-22 14:29:00 Válasz
E
Estraven - Ezer köszönet... ... A cikkért, még párszor vissza fogok térni hozzá azthiszem
2009-06-17 03:24:00 Válasz
D
DRANAXUM - Szevasztok Szracsok Bocsi hogy nem tudok hejeszen beszelni magyarul de azert meg ertem mit irjtok.

Attila a nevem, szeretnem fel tuningolni az automat s kereszek Honda Prelude 2.0 V12 EX 1987 kiadaszu alcatreszeket a mit fel tudok epiteni ra. A ki tud szegitni nogyon koszonom a tipeket s a cimeket a mit s hol ajanlya ogy tudnejk bevaszarolny eszt aszt. Koszi s meg ecser bocsi ha nem irok rendeszen.
2009-06-07 11:05:00 Válasz
h
hopihe30 - Már megint egy Hunyadis Sziiasztok!
Gratulálok ehhez a cikkhez, nagyon átfogó, és sokat tanulhat belőle aki csak úgy álmában pizsamában kitalálja, hogy majd ő jól megtuningolja a "gokartját", és eközben gőze nincs az egészről, de nem akarja magát nevetségessé tenni.
Általában igyekszem mindent eolvasni az autókról ami szembejön, ahogy engedi az időm, pláne a "japánfélékről". Aranyos, hogy itt valaki a koreai autókat fikázza, mint megbízhatatlan, gagyi, meg mittudoménmilyen olajat szóró fostalicska, holott valószínűleg azt sem tudja hogy néz ki egy Hyundai belülről.
Az is nagyon érdekes, hogy egy olyan cikkre ami arról szól, hogyan tuningoljunk egy japán autót, olyan beszólások jönnek, hogy a japán autó szar. Holott ha már beszólásra buzdítanak itt, akkor érzésem szerint arra gondolna a cikk írója (bocs, hogy találgatom mit gondolhat ő) hogy majd jól beszólnak a cikkére, a képekre amiket feltett, a véleményére a teszkógazdasáos tuningról, ami sok embernek maga az álom. Itt verni a dobot, hogy húhátazolaszautójobbmintajapán... az mennyire értelmes?
2009-03-09 17:34:00 Válasz
d
deniel21 - Olasz gépekhez mikor készül valami hasonló dolog?
2009-01-11 16:21:00 Válasz
w
wiliwonka - + Az még hiányzik a cikkből, hogy csak akkor álljon neki valaki ilyen mértékű tuningnak, ha be is tudja fejezni. Az néz ki ugyanis a leghülyébben, ha félig készen mászkál
2008-12-23 01:00:00 Válasz
F
Fodor László - Pjotrnek Hali mindenkinek!sztem a vasadnak inkább a fekete áll jól mert már láttam szürkér feketével szal sztem fekete!csá mindenkinek!
2008-12-19 21:13:00 Válasz
P
Pjotr - Szerintetek? Sziasztok!
Erősen vacilálok, hogy milyen hátterű kristálylámpát vegyek a gépembe!
Segítsetek, ezüst színű civic 92" sedan az autóm mind a kettő variáció jól mutatna (króm, fekete) !
Szerintetek?
Köszi a tippeket!
Pjotr
2008-12-17 09:24:00 Válasz
Z
Zoika - Japó Gratula a mindent felölelő részünkre közölt ismeretanyagért.Úgy gondolom aki ennél többet óhajt tudni az kaparjon utána.Mivel kis hazánkban egyre sokasodik a japán ármádia így a tulajoknak ez csak jót tett.Szép pédák arra hogy mit lehet tenni a jóízlés határain belül és azokon kívül.A tecsógazdaságos autók tulajdonosainak üzenem hogy teljes ízlésficamban szenvednek és semmi közük nincs a tuning bármiféle józan megítélésében jártas emberek társaságához.Ezen példák jól mutatták ama különbséget mely Európát elválasztja Japántól.Más stílus,más trendek,más autók.Japán barátaink csodás masinákat hoztak létre amíg a mi földrészünk leragadt a xenon fényénél.Ezzel nem lefikázni szeretném az itteni autógyárakat,de tény hogy ebben is fényévekkel járnak előttünk.Legvégül pedig csak dícséret illeti azokat akik ezen autókat létrehozva kijelölték az utat azoknak akik kisgyerek módjára tudnak örülni minden tuningújdonságnak annak ellenére hogy a hazai utakat,törvényeket,szabályokat sajnálatos módon nem ezen gépeknek találták ki.Ugyanis nálunk néhány kivételtől eltekintve az összes leírt tuningtipp halálos bűnnek számít amit jelentős bírságok kiszabásával honorál a yard.Lassan figyelembe vehetnék az autósok igényeit is de ez már egy másik történet.
Gratula a sok anyagért,lelkiismeretes munka.
Zoika
2008-12-14 20:55:00 Válasz
w
wiliwonka - saxo vts Jók, a francia autók és kész! Egy saxo vts-nek (nekem az van azért mondom) nincs ellenfele a városi forgalomban. 120 lóerő-900 kg. Szerinted?! Simán lenyom ilyen 2 tonnás vasakat. És a kaszni úgy szép ahogy van. Tökéletes példa ezekre a hírlevelekre mert egy szép felni + ültetés kombó és kész az autó. Esetleg letakarítani a jeleket meg a sallangot.
Amugy Balázs ha minden nemzetiségű (német, olasz, francia, amerikai, koreai, angol) autóhoz írnál ilyen ismertetőt, nem jönne ki tíz levélből.
Az meg a másik, hogy a képeken szereplő autókra súlyos milliók rá lettek költve, és ezt a csóró magyar nem mindig engedheti meg magának.
Várom a következő írást!
béke!
2008-12-10 19:07:00 Válasz
F
Fodor László - Kérdés lenne! Helló mindenkinek!
Nekem 1 olyan gondom van,hogy sajna közös megbeszélés nélkül vettünk 1 chevy sparkot!
Én vettem be már hangcuccokat ami jól szól,de valaki segítsen a tuningolását illetően mert nem találok hozzá cuccokat sehol szinte!Kérek mindenkit hogy segítsen és szeretnék 1 ütőképes verdát csinálni!a kicsiből!
54 lovas ami gyenge de a motort illetően már megvannak a dolgok rendelve és ha sikerül akkor 110 120 ló körül lessz a 800 kg kaszni!
még1szer kérek mindenkit ha tud tippet a tuningolását illetően SEGÍTSEN!előre is kössz mindenkinek!
HAJRÁ MINDEN TUNINGSZERETŐ HAVER!nézzen ki úgy a kocsid ahogy te elképzelted!HALIIIIIIIIII
2008-12-10 18:55:00 Válasz
B
Bertók Endre - TCE Üdv!
Nem értem miért ne lehetne tuningolni a francia vasakat. Sok szép példa van rá(Clio kupa, WRC) azok eléggé tuningok nem? Nekem is Cliom van, de nem tudom hogy kezdjek hozzá várom a róla szóló előadást!
Ui.: A Type-R valószínű sofőrhibás...:)
2008-12-04 16:05:00 Válasz
b
bee - civic sziasztok. ismerek egy embert akinek civic typer ja van. kb 4 éves a kocsi. elösször eltört a hajtokar a motorba és kilötte a blokk oldalát..(uj motor) 8 kilo... utána eltört a gyürü,elrepedt a fötengely..teljes generál,1 milla.. rá 50 km és meghal a válto..350 ezer...szal szerintem kicsit tul dicséritek a japán autokat..üdv
2008-12-01 00:34:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Z
Zoltheska - Hallod?Ez egy olyan ritka kivétel lehet,ha igaz,mint a fehér holló!Nem ez a jellemző rá,elhiheted...de nem akarlak győzködni.Nekem már más autó nem kell (pedig elég sokat kipróbáltam!)...csak Hondát fogok venni..a Hondás-márkatársak tudják miről beszélek.
"Akkor lesz más autóm Hondán kívül, amikor a pokol befagy, s Hitler meg Júdás korcsolyákat osztogat. Azért nem pontozom csillagos tízesre, mert Hondásnak lenni nem arról szól, hogy egy luxusban ülsz, ahol nem érzed meg a városi gödröket, meg spórolsz az üzemanyagon, s egy téli gumi 6000-be kerül. Hondásnak lenni annyi, hogy ha sz@r, pocsék hangulatod van, akkor beletaposol a gázba, s ahogy meghallod a motor hangját, egyszerűen nem bírsz nem röhögni. Kétlem, hogy a kategóriájába készítettek volna ennél jobbat. Még ha anyám mondaná, akkor sem hinném el...
Talán érezted már azt az érzést, amikor útközben belenézel a tükörbe és ott van. A vészvillogó felé nyúlsz, hogy köszönj neki, de már ő is észrevett téged és villant. Próbálsz hátrafelé pillantani, alig várod, hogy melléd érjen, hogy minél többet láss belőle. Mikor melléd ér, integet, mosolyog, majd elhúz melletted. Te ugyanezt tetted, és te is ugyanígy viselkedtél volna, ha te látod meg magad előtt. Kicsit jobban nyomod a gázt, hogy utolérd, és még láthasd egy kicsit. Pedig hasonló mint a tiéd, de mégis más. Egy másik Honda.
Honda az első, Honda vezet, Hondánál jobb csak Honda lehet!"
2009-04-06 00:17:00 Válasz
B
Bánfi Tamás - Segíts Halihó! 93"-as Toyota Carina E rizsrakétához mit ajánlanál? Szedán, most még gyári állapotban lévő 2.0 gli. Sajnos sehol nem találtam még róla képet, amin tuningolva lenne. Ha neked van, oszd már meg velem léccci!
köszi Csá
2008-11-22 19:55:00 Válasz
D
DJ Norby - :S:S Bocsi,elírtam...A japán autó nincs sehol az olaszhoz...Itt melyik kocsira gondolnak az emberek...
2008-11-17 07:52:00 Válasz
D
DJ Norby - :S Nem tudom,hogy melyik olasz gépre gondolnak az emberek,hogy erőben sehol sincs a japán autókhoz...Akinek egyszer volt japán autója,annak nemigen kell másik..Ezzel nem csak én vagyok igy,hanem 10 emberből 9...
2008-11-17 07:50:00 Válasz
T
Tamás - Peugeot-tuning Sziasztok! Nekem 98-as évjáratú Peugeot 306 sedanom van és a rallykocsi stílus nekem is bejön rajta, mivel ültetés nélkül is szép állású kocsi (az első lökhárító kb 10 centivel lentebb van mint a hátsó lökös vége). És egy rally-jellegű autó pont tökéletes a magyar utakhoz XD. Egy jó alufelni és egy szolid szárny sokat dobhat rajta.
2008-11-16 22:04:00 Válasz
l
levente - francia Sziasztok a francia tuning engem is érdekelne cliom van épitgetem folyamatosan.nem a témához kapcsolódik csak egy ötlet.grat ismét érdekes és hasznos dolgot sikerült összehoznotok.
2008-11-16 13:51:00 Válasz
notker15
Német Krisztián - Szuper tananyag Elolvasva a cikket, bátran kijelenthetem hogy sokat okosodtam belőle ugyanis én is japó párti vagyok mind tuning mind verda terén, jövőre kezdem a projektet most egy 98-as honda cr-v m van de addig beújítok egy tuningolhatóbb, japósíthatóbb vasat. Király volt ez a szöveg, majd ehez tartom magam. Üdv
2008-11-07 16:15:00 Válasz
h
horváth attila - Francia tuning A francia autó kényelmes ( vannak kivételek) de nem a tuningra születtett:( DE abban az esetbe ha peugeotod van akkor van reményed:) pl: ha az a peugeot 406 os akkor érdemes megnézned a taxi 1 -et ott még elég ízlésesen volt megcsinálva a francia vas, a többi részben már gy kicsit irreálisan nézett ki. Esetleg ha kissebb peugeotrol van szó akkor az én véleményem szerint érdemes rally stílusban gondolkodni. Más franciához tuning tipp pff nem megy:D És elnézést kérek hogy igy elmentem a témátol de gondoltam segítek a kollegának!
2008-11-06 08:53:00 Válasz
C
Cosz - MAZDA XEDOS TUNING Valaki tudna nekem Mazda Xedos-ról tuning képeket!Előre is kösz,ja és király az oldal!
2008-10-13 20:29:00 Válasz
B
Bőr Tamás - francia sziasztok.én csak érdeklődnék hogy esteleg egyszer a francia autókat is előtudjuk venni tuningolás szempontjából.
előre is köszönöm
2008-10-13 13:18:00 Válasz
k
kohut krisztián - swift 1.3 16v Sziasztok!
Nekem egy swiftem van.(1.3-as,16 szelep)
az a kérdésem hogy ezt a motrot mivel lehetne túrbózni,ami kevésből megvan!még teljesen "szűz",gyári állapotban van!(gyertgya,szűrők,beömlők stb.)
akár márkát is írhattok...
minden érdekel, ami ennek a tipusnak a tuningfogalmába belefér!
kulső-belső optika egyaránt,de elsődleges a motor!
előre is köszi!
üdv.:Krisztián
2008-10-05 12:29:00 Válasz
c
caliman - cali japan auto hat nem tudom szerintem a nemet kocsik jobbak nekem calibram van de nem adnam egy japoért es szerintem nem is olyan biztonsagos mint a nemet de ez az én véleményem hello
2008-10-04 08:01:00 Válasz
S
Shoo - cikk Anyám...sajna most nem volt időm teljesen elolvasni de bele-beleolvastam és a képek meg a szöveg mennyisége egyből elnyerte a tetszésem...kiváncsian várom hogy még milyen nemzetiségű autók jönnek, mert jelenleg főiskolai hallgató vagyok és ilyen kaliberü autókat sajna nem engedhetek meg akármennyire is tetszik egy crx.:) 2 dolog lenne amiről szivesen olvasnék pár szót...mennyibe is kerülhet ez nekünk? és persze hogy ha it nem akkor hol lehet beszerezni:) valószínű egyikre se kapok majd választ hisz az árak típusfüggőek, és nincs olyan kereskedő aki lebeszéli a saját árujáról a vevőt bár láttam már olyat aki megmonda hogy itt nincs de ott valószínű hogy van..remélem nem csak a nyálam fogom csorgatni hanem az én kis szűk zsebemnek is találok vmi tetszetős megoldást:P
2008-09-01 08:43:00 Válasz
AriSanyi
Mushu - fura Sziasztok!
98-as civicem van.
végigolvastam a cikket, és kétes véleményeim vannak minden egyes témával kapcs. egy valamit viszont szeretnék leszögezni az elején: maga a cikk szerintem korrekt, színvonalas.
szóval, lényegében a kétes vélemények, melyek kialakultak bennem egy-két ellentmondásnak köszönhető. Azt gondolom, hogy ma, Magyarországon egy tunernek, nagyon oda kell figyelnie arra, hogy mit szabad illetve mit nem. Gondolok itt arra, hogy bizonyos értelmetlen szabályok igen kellemetlen mértékben képesek kiüríteni a pénztárcákat, azok után - ha színvonalas, korrekt dolgokat csinálsz, veszel - hogy jó sok pénzt elköltöttél a kocsidra. (itt megjegyezném azt a közhelyet, hogy a "magyar utak").
A lényeg - lassan kezdenek megfogalmazódni a gondolataim - szerintem nincs értelme egy F&F stílusú autót városi használatra megépíteni itthon. Félreértés ne essék, gyünyürűek ezek az autók, de azt is gondolom - mivel a film is ugye, amerikai - megtalálhatok az USA nagyzolási kellemetlenségei.
Saját véleményemnek egy igen egyszerű mondat képes tükröt adni: "A kevesebb több!"
Egyértelműen nem a német stílus alapján gondolok itt megoldásokra, mint falazások, kilincsek eltüntetése, és hasonló dolgok, amik szerintem nem illenek a japán csodákhoz.
Ezt az egész gondolatot arra alapozom, hogy a japán autók túlnyomó többsége gyárilag is nagyon szép. Nem korlátoznám ezt le a Hondákra - bár a fanatizmus nálam is nagyszintű :).
Márcsak a saját autómmal kapcsolatos gondolatokat, terveket szeretném leírni:
Az autó méregzöld, és hatchback (csapotthátú). A szine tetszik, a vonulatok szintén. Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a kasztnit teljesen a gyári állapotban hagyom. Szereztem rá egy 5 küllős, kisebb peremmel rendelkező felnit, aminek a méretét a közepesbe sorolnám be. nagyobb mint a gyári, de beférne az eggyel nagyobb is. Konkrétan a gyári 14"-os felni + a gumi, aminek a méretét fejből sajnos nem tudom átváltása 15"-osra, 195/50-es gumival. Ezzel elértem azt hogy szélesebb, és karakteresebb papucsok legyenek az utón. A gond az, hogy az öklöm befér (gondolkodás nélkül) a kerékjárati ív és a gumi közé:) kénytelen leszek 4 centit ültetni. Erről azt gondolom, hogy nem lesz földig ültetve, és megfelelő odafigyeléssel tökéletesen mozgatható lesz az autó a budapesti utakon is.
A hátsó lámpákat fogom lecserélni kristályra, amibe egy kicsit bele fogok nyúlni... fényezőstúdióval rendelkező ismerősömmel fogom lefújatni a belső részt az autó színére. Továbbá jelenleg rendelés alatt vannak az oldalindexek is, mert egyáltalán nem odaillőnek tartom a sárga gyárit.
Egy dolog maradt még hátra, amihez hozzányúlok: a kipufogó:) Ez számomra a legkényesebb, mert nem tartom elegendőnek, ha a formát választjuk csak ki. Igaz neccesen lehet csak kideríteni, hogy a kiválasztott hogyan is fog duruzsolni az autónkon.
Nálam is a "hurkatöltő játszik:) és a célom az, hogy mindegy milyen hangos (ésszerű korlátokon belül), a lényeg, hogy szépen szóljon.
Remélem nem lettem a cikk feketebáránya, ráadásul még a Háború és béke bevezetőjének megfelelő mennyiséget is írtam:)
Szép napot Mindenkinek!
2008-08-29 10:34:00 Válasz
Szeli
Csendity Gábor - 323f Bár a címben meg sem volt említve a Mazda :( nagyon jó lett a cikk, le a kalappal!
És persze kiemelten várjuk a 323f BA kiegészítőket a netre!
2008-08-29 06:14:00 Válasz
AriSanyi
Igrínyi Gyula - Na ná hogy Japán autóm van :) Mégpedig egy 2.gen CRX amit jelen állapotában a nulláról vagyis a csupasz kasztnitól kell ujjá varázsolnom...A cikk nagyon hasznos tanácsokat ad...Van olyan ismerősöm,aki purhabból csinálta a hátsó lököst kis polskira XDDD
De persze én nem kókányolok! Ha már teljesen újjá kell építeni a kis drágámat,nyílván igényes és összefüggő,példa értékű munkát adok ki a kezemből...
Még az is lehet hogy benevezem a vasat a versenyre na de nem a KOTLÓFÉSZEK díjra nyomolok,hanem az igényes,szép tuningra...Minden jót! Remélem lesznek még hasznos tanácsok a jövöben is! Tisztelet minden Japán autó tulajnak!
2008-08-12 14:33:00 Válasz
AriSanyi
zol - ZSÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍR! a japán autók eszméletlenek, nem vitás...aki meg igazi tuningőrült az úgyse fogja sajnálni a pénzt...
de léccike amcsi gépekről is...FORD
2008-08-12 12:46:00 Válasz
Gabriel007
Molnár Dávid - S. Swift tuning tanácsokat vár...! Helo! Nekem új Swift -em van (fekete - 1.3 - 93 LE), és most lett alkalmam, hogy kicsit optikailag megcsináljam az autót. 17 -es O.Z. Superturismo WRC (fehér) felniken gurul a kicsike. A Sport Swift futóműve van alatta de Vogatland ültető rugókkal (-40mm körbe). Szeretnék tanácsot kérni, vagy esetleg innen a Devil Tuning -tól ötleteket, hogy milyen lökhárítókat, köszöb spoilert, stb. vásároljak, amivel jelentősen emelhetném a Swiftem megjelenését. Körül-belül 400 ezrem van rá. Nagyon fontos lenne a mihamarabbi válasz. Előre is köszönöm!
2008-08-10 20:35:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
lánglovag
ötvös péter - Svift tuning Hello!Nekem együtős kis diesel swiftem van.Mijen motor és optikai tuningot ajállasz nekem.2008-as évjarat grafitmetál szinű.segits kérlek.képekkel vagy linkekkel.minél olcsóbb annál jobb.kocc előre is.Petya
2008-10-30 15:30:00 Válasz
Laci vw
gery - Drága Tuning Cuccok Szevasztok, nekem nagyon tetszet ez a kis beszámoló és nagyon jó tippeket tartaltalmaz.Csak egy Probléma van, pl. Honda Civic-hez, olyan front-okat amik mennek az autó stílusához,és a gyári vonal vezetéshez, hazánkban nem sokat láttam, és a legtöbbet rendelésre hoznak szép kis áron úgyhogy a japán autó pártiaknak a legtöbbnek pucsba dobja a terveit mert a pénzügyi kerete nem elég hozzá. ( de amúgy tényleg sok az ára ahoz képest hogy honnan származik) Én néztem külföldi oldalakat, és egy jó pár cuccot olcsóbban meg lehet kapni, és itthon ugyan az a termék jóval drágább ezt én nem értem EZ AZ ÉN PROBLÉMÁM:
2008-08-09 20:39:00 Válasz
V
Varga Krisztián - Corolla A rövid magas autókra én is kiváncsi vagyok!Nekem egy 2004-es Corollám van és jó lenne pár ötlet erre az autóra is.Amúgy jó a cikk!
2008-07-29 10:43:00 Válasz
T
Tekergő :) - KIrályság... Hy!
Hát ez nagyon jó végre japán :P Nekem is japán gépem van igaz nem fiatal de sokra képes:)(egy 89. toyota corolla) Most fogok belekezdeni h ne csak hasítson hanem jól is nézzen ki.
Ehez szeretnék töletek segítséget kérni ez a cikk adot már egy löketet így az alapok már megvanak de ha tudna segíteni abban h hol merre találok olyan céget ami gyárt a toyotára igényes alkatrészeket:) Ha tudtok ilyet akkor mindenkép szoljatok elöre is köszi!:)
Csak így tovább sok igazságot írtál le és még újat is tudtam meg!NAH HAJRÁ
2008-07-25 06:16:00 Válasz
szebi20
Jenei Péter - az én autóm Devil Bali!Köszike ,h ezt leírtad nagyon jó volt ez a cikk remélem h a többi is ien lesz!Gratula hozzá!Nekem japán kocsim van daihatsu charade ,de ebből nem tudom mit lehetne csinálni!Könyörgöm valaki segítsen és cserébe kap egy fotót a bullshit daihatsuról!Tanár a suliban ,de komplett barom!Barkasz lököst rakott fel előre hátra és barkasz hűtőrács van elől behegesztve!Könyörgöm tőrje össze valaki:P!A belselyéről nem is beszélve!Ha tudnál nekem segíteni jó lenne köszi Bala!tippeket várom a bmxpeti@vipmail.hu-ra!Jó lenne ha egy cikket írnál a daihatsuról is köszike!Jó az egészen rövid is.További jó tuningolást gyerekek. \Hajrá tuningőrültek!\
Csak ne ,h barkaszt szedjetek izekre egy porse összepakolásához!:P
2008-07-25 01:30:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
AriSanyi
Amigo - Daihatsu Charade Gyűjtögetem a Daihatsu fan-okat.Nekem egy 93-mas 1.3 16V Charade-om van.Segítsünk egymásnak,ha gondolod irj.
2008-08-15 14:05:00 Válasz
3 válasz megjelenítése
t
tomer - charade hali...
ha daihatsu-val kapcsolatos kérdések merülnének fel, szívesen megpróbálom megválaszolni őket...
(ne tuning kérdéseket) :)
üdv.
2008-08-27 22:27:00 Válasz
r
reac86 - Halló! Daihatsu Charade GTti-sként jelentkezem
https://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53263
Itt a múltam... Jelenleg ösze vok törve és nulláról építem újra.
Kéne egy olyan cikk is ami a régebbi kocka japókkal foglalkozik
2009-04-06 10:48:00 Válasz
r
reac86 - Charade Daihatsu Charade-os ként jelentkezem! Csak én GTti vok gyárilag
Sajnos épp öszetörve és a nulláról építeném, szal minden jöhet!
https://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53263
2009-04-06 11:08:00 Válasz
B
Budai János - celica zsír! naon jó a téma! bukólámpás celicához nemtud valaki vízhűtőt? köszi! pááá
2008-07-25 00:02:00 Válasz
t
tiger jános - tigris Hello mindenkinek. Nagyon jó a leirt szöveg a tuning-ról mindenki tanulhat belőle. A képek nagyon jól tükrözik amit leirtál,de azért a JDM-ből kihagytad a SUZUKI tipust. Nekem is SUZUKI II. 1.6 sport van.Erre telett a kis fizumból. Egy-két tip nem ártana ( gondolok most minden autó típust szerető társaimra) hogy hol érdemes keresni nagyon jó dolgokat v.felszereléseket. Persze zárt levélben mert nem a reklám helye. Üdv. mindenkinek és jó barkácsolást.
2008-07-24 16:38:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
AriSanyi
Devil Bali - Nem véletlenül hagytam ki a Swiftet... erre utaltam is a cikkben, mert a rövid, magas autókra más szabályok vonatkoznak.
Ezekhez lesz egy külön segédlet.
A Német és Olasz autókhoz is meg fog íródni az anyag hamarosan.
Üdv:
2008-07-24 22:00:00 Válasz
AriSanyi
gomba - swift Hello. Nagyon jó amit írsz az autókról van bene okosság remélem hogy egyszer írsz a mindenki által kedvelt SUZUKI SWIFT 1.0-ról is. Nekem ez van.
2008-07-24 05:52:00 Válasz
A GTI
Dávid Dávido - Mazda Üdv. Aza piros 323F nagyon szép.Nekem is az van egy 2.0 V6-os és szeretném olyanra megcsinálni,gondolok itt főleg a külső spoilerezésre.Hol van rá lehetőség? Melyik tuning cél csinálta tudja vki? köszönöm.
2008-07-23 22:49:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
MikaV
Tomi - 323F Szerintem kérdezd meg Balázst mert tudom, hogy még kb. a 10%-a sincs fent az oldalon annak, amit be tud szerezni.
Az én autómra is hozott olyan lökháritót, amit neten néztem ki és nem volt itthon katalógusban sem.
2008-07-23 23:48:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
D
Dávid - Mazda Hello, én vagyok az Dávid, enyém a 323F 95 év végi, 2.0 V6 és láttam írtál a hozzászólásomra. Milyen Balázst említettél?Valami elérhetőséget tudnál adni?
Előre is köszi szépen.
2008-10-23 00:50:00 Válasz
r
rozer - hopp fasza cikk:D nem erre számítottam. kicsit meglepődtem mikor megláttam, hogy japó uning. de érdemes volt elolvasni. üdv
2008-07-23 22:22:00 Válasz
S
Szarvas János - Ez igen! Ez tényleg hasznos volt, minden elismerésem! Sok mindenre fény derült most a piciny fejemben :D Köszönjünk!
2008-07-23 17:05:00 Válasz
Tomo
Zoltan - igy kell ezt! koszi. nagyon jol osszefoglaltatok hogy mitol is olyan vaganyak a japan csodak. remelem lesz hasonlo iras a nemet verdakrol is.
2008-07-23 15:17:00 Válasz
Z
Zalán - !JDM rulz! Épp a napokban gondoltam rá, hogy írnom kéne Neked egy ilyen cikk érdekében, erre megjött a levél... :) Mindenhol a német gépekről van szó, JDM összefoglalóból pont hiány volt... Köszi & minden jót!
2008-07-23 14:45:00 Válasz
A
Asztalos Dávid - VÁROM A JAVASLATOKAT https://img96.imageshack.us/img96/6941/dsci0116nt0.jpg"> https://img96.imageshack.us/img96/6941/dsci0116nt0.jpg
No kedves olvasók és szakértők!
Tippeket várok a fenti linken megtekinthető típushoz. Minden elképzelést ötletet örömmel fogadok.
Segítsetek! Nem akarom, hogy kotlófészek legyen az egyébként szép formás de már koros (15 éves) autómból.
2008-07-23 14:43:00 Válasz
4 válasz megjelenítése
geri01
Vajó Miki - - Asztalos Dávidnak:
Sztem a géped csodálatos, és az előző irományom alapján én hagynám így. Esetleg egy fokkal nagyobb, és karakteresebb felni...
2008-08-29 10:40:00 Válasz
f
fd jocc - pontígyjó :D Hi Dávid!
Szerintem a kocsid így szép ahogy van! Felesleges lenne hozzányúlni, mert így ízlésesen sportos. Hülyeség lenne telerakni mindenféle giccsel :) Max elöl a narancssárga betéteket (indexbúrák) cserélhetnéd fehérre, vagy ha találsz vmi sötétebbet (mint amilyen a hátsó lámpabúra is). Ha költeni akarsz rá, akkor a teljesítményre, mert kívülről teljesen jó így. Grat hozzá!
Ja, és a többieknek, akik japánozzák a Hyundai-okat, szal az tényleg koreai, és a gagyi minőség korábban volt jellemző rájuk... A minőségjavulás meg is látszik az árukon. Pl i30
2008-09-01 18:56:00 Válasz
Z
Zol-tán - Szep auto! Nem latom h. van e sotetitve az elso ablak es jo lenne szembol es hatulrol is megtekinteni a kepcsodat. Tudnal meg par kepet feltenni rolla?
A sarga iranyjelzot tenyleg probald lecserelni, nem csak elol hanem az oldalarol is. Es nem akarok okoskodni, de lehet jobban mutatna mas felnikkel. Nekem kicsit vilagos az auto sotet megjelenesehez az a negy papucs.
Lassuk szembol es hatulrol is.
Gratula!
2008-12-15 11:14:00 Válasz
N
Nyű - Szerintemőő Nagyon tetszik a verdád, én személy szerint tennék rá egy nagyon diszkrét hátsó szárnyat, vigyázz hogy "ne keljen életre" azaz olvadjon bele az autó formavilágába. jah és egy letisztultabb felnivel is sokat javítanál szerintem de ez is nagyon tetszik nekem. Nem biztos hogy feltétlenül kromozott felni kéne rá de nem áll rosszul neki és amugy is izlések és pofonok. Én mélysötét narancs vagy bordó felnit tennék. Na sok sikert, jó tuning verda lehet.
2009-10-30 07:47:00 Válasz
AriSanyi
Gabocsa - Olasz A cikk jo
Olasz autokrol is varnek egy hasonlot, ahol inkabb az eleganciat kell kihangsulyozni.
koszontem
2008-07-23 14:18:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
F
Földi Sándor - Forza Italia Hát igen egy olasz autókrol szóló cikk bizony jó lenne, mert szinte sehol nem találni vagy csak nagyon ritkán olasz tuning gépeket. De lehet hogy én keresek rossz helyen!
Nekem egy Fiat Tipo 1.6 ie sx-em van, és nem találtam még hozzá semmit!:(
Magyar újságok is a német vasakkal vannak tele...pedig jópár olasz csodát is át lehetne alakítani..:D:D:D
2008-07-24 10:28:00 Válasz
dreamgirl-flori
Panjabi - németet is Üdv Devil Tuning!
Nagyon tetszett az iromány. Német autókról is várható ilyen átfogó leírás?
Panjabi
2008-07-23 13:05:00 Válasz
yuriy
Péter - jah igen és... német auto tulajdonosként (VW Polo classic) várom a hasonló cikket a német autókrol is ;-)
csövi :)
2008-07-23 12:48:00 Válasz
AriSanyi
Péter - üdv :) csak szeretném megköszöni a cikket, "rövid és velős" :)
nagyon jó lett :)
2008-07-23 12:32:00 Válasz
F
Farkas Szergej - :) "ferrarivörös, sporttraktor után akasztandó remekbe szabott kiegészítőről kapta." ez kész :D
mondjuk honda civicen vagy hunday accenten én is gondolkoztam, csak nem nagyon bízom a japó autókban, a neadjisten valami elromlik, rámegy az ember gatyája is
én inkáb a német, vagy olasz autókat szeretem
de tuningolásra kétségkívül a japánok jobbak
2008-07-23 12:31:00 Válasz
5 válasz megjelenítése
Orbán Balázs - Japó vas! Nos szerintem lehet,hogy nem ismered a japó vasakat!
Lehet,hogy drága az alkatrész,de ha japán autót veszel pl,akkor nem jársz hetente szervízbe!
Míg az olasszal már előre köszön a szerelő,mert hetente ott töltöd a szabad óráidat ez tuti!
Nekem egy 99-es Corollám van,de maximálisan megvagyok elégedve vele!
S hasít,mint a rakéta! :)
Szóval szerintem mindenképp Japán autóóóóóóóó! :)
A Corolla motorját pl aki letudja gyilkolni (persze nem ez a cél),az törje ketté a jogsiját,s rollert is csak reptéren tök egyedül zárt pályán vezessen,mert a Japán motor (legalábbis a Corolláé) elpusztíthatatlan!
Aki nem hiszi,kérdezzen meg bárkit!
2008-07-25 23:54:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
C
Csernáti Richárd - a hali nekem olasz vasam van és például az elmúlt egyy évben csak egyszer volt szerelőnél nem úgy mint a hely vagányok japán gokartjai ti csak járjatok ojan gokarttal ami visszaköszön minden sarkon és még az erő is hiányzik belőle és ne járjátok le az olaszokat mert erőben sehol se vagytok a japán gokartokkal
2008-10-20 14:26:00 Válasz
4 válasz megjelenítése
P
Patai József - Pfff Kedves ricsi!
Nem tom te miről beszélsz!
Nézz csak meg 1 Fiat bravo 1.6 16v és 1 Honda civic-et ami szintén 1.6!
Fiat 110 hp gárilag max!
Még a civic 160 hp!
Szal nem tom te hol élsz!
Köszike!
2008-11-15 19:24:00 Válasz
3 válasz megjelenítése
S
Sanya - .. hehe..160le-t csak a b16a2-es moci tud gyárilag ugye ami a vti-civicben találhato..szal lehet nem ezt kéne összehasonlítani egy sima bravoval...inkább egy esi-t..az is erősseb igaz de ezek a gépek nem arra lettek kitalálva h. a hülyegyerekek tolják neki..na arra van a vti és hasolnó társat..részemről ennyi
2008-12-15 13:41:00 Válasz
I
István - :) Nekem is olasz vasam van. (Nah jó meg egy 40éves bogár) De ezek a kocsik arról szólnak hogy beleülsz és élvezed a vezetést, élvezed a kocsit nem mint a japó rizsrakétákban...
Azoknál az a cél hogy elvigyenek a-ból b-be mint a vonat, míg az olasz is elvisz de mikor megérkezel sem akarsz kiszálni...
Nekem bárki bármit is mond az olasz az olasz, az olaszok tudják mi az az élet és tudnak autót építeni.
Ezen a téren a bogár is nagyon hasonló, 40éves és megy... és nem akarsz kiszálni belőle csak menni és menni... ugyanaz mint 1 olasz...
Nézz meg egy alfa 159-et vagy csak egy 156-ot. Az AUTÓ!
2008-12-22 23:33:00 Válasz
Z
Zoltheska - ...És akkor még nem is beszéltünk a japán belpiacos 1.6 vti-ről,ami 185 lovas!Bazzegh az európaiak még turbóval meg kompresszorral se érik ezt el szinte még manapság sem -a sorozatgyártásúakról beszélek persze-a Honda meg szívóként tudja,haver...már a 90-es évek közepétől a Type R JDM EK szériákban!
2009-04-05 23:18:00 Válasz
Z
Zol-tán - Olasz vs. japan gokart HONDA Accord TYPE R. Láttál már olyat? Tudod mire képes egy ilyen vas? :)
Mert ha igen akkor nem értem miért nevezed gokártnak. Azért mert rajta van az úton? Ülj be egybe, és utanna beszélgetünk még, miutan elmúlik az arcodról az az örömvigyor ami azert került oda mert végre érzed milyen is az mikor megy a vas amiben ülsz. ;)
Ja és remélem nem okoz majd komoly lelki törést mikor visszaülsz az olaszba.
2008-12-10 12:52:00 Válasz
Z
Zol-tán - HONDA-ra enyit? Ez ritkaság. A srác lassan versenytársa Raikkönen-nek peh terén. Kérdezzed már meg, hogy hol csináltatja a kocsit. Abba a szervizbe ne menjen mas. :P
Nincs kicsit túlhúzva az a kocsi?
2008-12-10 13:13:00 Válasz
t
tika85 - olaszok KEDVES GOKARTGYÜLÖLŐ BARÁTOM .
MIÉRT VAN AZ HOGY A CIVIC TYPE-R 8. GEN
SZÍVÓKÉNT TUD 201LE-T MIG MONDJUK EGGY 5-ÖS GOLF GTI 200LE TUD TURBOSKÉNT.
KÉBZELD CSAK EL MI LENNE HA A CIVIC MEGKAPNÁ A TURBOT?
2008-12-16 21:31:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Z
Zoltheska - Mint ugye tudjuk,a legjobb motorkulturával rendelkező soros 4 hengerest 2000 ccm-ben is a Honda gyártotta,neve:Honda S2000 (idén fejezték be a gyártását.ami 1999-ben indult!) 240 lóval!Mai napig nem tudják űberelni ezt a teljesítményt nemcsak az európaiak,de senki sem,maximum ha turbósítják,de még turbóval is szinte csak megközelítik.Ezek gondoltak egyet;Ok,akkor dobunk rá egy turbót mi is.Íme az eredménylehet megint próbálkozni..hehe..)
https://www.carstyling.hu/account_shower.php?T=3&id=2755
Ezek tények..lehet vele vitatkozni,de fölösleges...
2009-04-05 23:31:00 Válasz
Orbán Balázs - Hyundai? Haha! Gáááááz! Ja és ne a gagyibb japán vasakat nézd!
Hyundai! Pfűűűűű!
Még a kispolák is jobb a Hyundainál!
2008-07-25 23:57:00 Válasz
3 válasz megjelenítése
t
tomer - hyundai... sziasztok. bocsi hogy beleszólok, de a Hyundai valóban elég gagyi "japán vas" lehet, ha már a gyártás is dél koreában folyik...
szal a hyundai nem japán, hanem kóreai, mint a kia, daewoo, ssangyong, és egyéb pocsék minőségű megbízhatatlan társai, amibe bármit raksz (olaj, hűtőfolyadék, benzin) , előbb folyik ki a motorból, mint hogy elhasználódna.. ellentétben a japánokkal, amik megbízhatóság szempontjából a legjobbak. csak egy a közös: mindkettőt ferdeszeműek gyártyák. de a japánokat nem szabad a kóreaiakkal keverni. az még a kínainál is gyengébb. :)
2008-08-27 22:14:00 Válasz
4 válasz megjelenítése
D
Durecz Sándor - A hunyady védelmében Sziasztok!
Aki a Hyundai-okat fekázta nem tudom, hogy egyáltalán látott e valaha közelről egyet, vagy vezette e...
Most nem az atos-ra gondolok, ami tényleg ocsmány, hanem mondjuk az accentre 1994-2000ig széria
Én a második accentemet taposom, kb 100.000km-t vezettem hyundait, és egyszer sem hagyott ott sehol, nem vitatom, hogy a japán gépek jók, de aki mondjuk arra vágyik, hogy kis léből egyedi autója legyen annak ideális választás lehet, és nem sűrűn jön szembe velem a kocsim, mint pl alig optikázott civic-ek elég gyakran integetnek egymásnak. Ezzel nem a civicet fekázom, csak egy példa volt.
Akinek van léje rendesen, annak lehet full tuningos csodagépe, ami után folyik a nyála mindenkinek.
Akinek nincs sok annak maradnak az egyszerű olcsó megoldások. Ez a cikk sok hasznos ötletet ad mindenkinek, felni a kaszni széléig, ültetés, spoylerek, toldatok, ami mind pár 10 ezer forint, és lehet egy autót lépésről lépésre is készíteni, így nincs gazdasági csőd, és mindíg lehet örülni az új elemnek.
Igazából azért írtam, mert feláborított az, hogy így le lett fikázva a hyundai, elég szomorú, hogy aki ezt írta ílyen stílusba értékelte, nem tudom hogy érezne, ha mondjuk az ő kocsiját fekázták volna így le, ha egyáltalán van neki a pótkerekes biciklin kívűl mása is :-)
Minden jót mindenkinek!
2008-09-02 21:10:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
K
Kiss Tamás - Jól megmontad Kedves Sándor!
Teljes mértékben igazad van!
Könnyü fekázni bármilyen autót.
Aki egy kicsit egyedi autót akar, és nincs neki milliós bankszámlája, az kénytelen az egyszerű olcsó megoldásokkal élni.
Nem az a kihívás, hogy betolod a vasat egy tuningműhelybe, tervezzék meg, és gyúrják ki a gépet, és kerül egy milkába.
Az az igazi, mikor az ember időt energiát nem sajnálva odaáll, és lépésről lépésre tervezi, építí meg a gépét.
Lehet igazi sufnituning gépeket csinálni, de ez a kihívás következő lépése, hogy szép legyen a gép.
Ez a cikk-sorozat segíti ezt.
Nem leszólni kell, hanem tanúlni belőle.
Nem azért készűlnek ezek a cikkek, hogy a mama kendvencei beszólogassanak rá, ha nem tetszik, írjanak jobbat, vagy ahogy írtad a pótkerekes bicikliket gyúrják..
Szerintem inkább meg kéne köszönni, hogy segíteni szeretne a cikk írója a tanácstalan emberkéken.
Királyak a cikkek csak így tovább!
Csá!
2008-09-08 12:34:00 Válasz
F
Fekete András - Hyundai körítésnélkül..Patent! Tormer:Nem tudom,hogy most itt a saját autódról beszélsz hogy milyen állapotba van, de,nagyon tudomsajnálni erőfeszítéseidet,hogy az olajat is mellé öntöd,meg hogy nem vagy képes megtalálni hogy hol kell egy autóban fel önteni, a hűtőfolyadékot, vagy az ablak mosót.Ha már tankolni-se vagy képes, legaláb kérd meg a kutast, hogy legyenyszíves tankoljon már az autódba, mert a Chinai elektromos biciklin kívűl még nem volt szerencséd más technikához. Csak anyi ha veszed erőfeszítésedet,amihez nem kell sem üzemanyag semi egyéb, csak anyi hogy rá katintasz a Totalcar Népitélet rovatra és azonbelül a Hyundai bármely típusára legyen az accent, vagy i30,szerintem egyből rá fogsz jönni hogy a saját autódról irtál véleményt... Szóval a Hyundai a világ ötödik legnagyob autó gyára ami már önmagáért beszél,meg a Népitélet rovat ami alapján én is, egy kiváló Hyundai tipushoz jutottam,meg sokan mások...
2008-12-01 11:12:00 Válasz
D
Dusik István - japán autókról Érdekes tény:Egy külföldi lap készített egy felmérést mely szerint 10 év alatt hány meghibásodás jut 100 azonos márkájú autóra.
ebből példák:Nissan 16
mercedes:25
2008-12-20 11:12:00 Válasz
D
Dusik István - egy felmérés Egy külföldi lap vizsgálata a 10 év alatt 100 azonos márkájú autóra jutó kisebb-nagyobb meghibásodások száma:Toyota:16
Mercedes:26
Alfa:64
CSakhogy egy kis példával éljek a japán vs. olasz kérdésre.
2008-12-20 11:17:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
d
dodoka01 - JAPÁN Hali csak a vitához szeretnék hozzászolni:
Nekem volt már szinte minden országbol autom.
DE! pár éve vettem egy mazda 626-ot akkor volt 12 éves 180.000km-rel 2 év alatt tettem bele 210.000-et És
a kötelezö költségeken (fék,vezérlés,olaj) kivül semmi baja nem volt soha nem hagyott cserben mint ami elötte volt "eu". asszonykámnak volt egy golfja a szerelö már ki sem jött telefonon szerelte megunta vette neki egy 121 mazdát 2 éve gyilkolja és semmi gondja nincs.
Most,hogy frissitenem kellet maradtam a japánnál és vette egy 2002-es galantot ebbe 1 év alatt raktam közel 80.000-et és bírja ha ezek után valaki meg tud gyözni arrol,hogy szarok a"rizsrakéták" az elött le a kalappal.
De végül mindenki azt szereti ami bejön neki és emiatt nem kell a másik torkának esni.
2009-02-23 14:16:00 Válasz
l
lászló - DINNYE! te miröl beszélsz dinnye?:)
láttál már egyáltalán tiburont?2.5 v6 turbó,gyárilag majd 300hp,gondold el mit lehet még belöle kihozni,ne fikázd a "hundájt"haver ha nem ismered a márkákat,,,,,nekem van egy mps mazdám,mindenki kérdezi mi az az mps,aztán nyomok egy 8rpm,aztán jön a csodálkozás:)ne itélj első látásra!
2008-12-20 17:19:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Z
Zoltheska - Igaz!A japán autók után a dél-koreaiak állnak a 2. helyen a megbízhatóság, és ár/értékben, olcsó fenntarthatóság,és legjobb lóerő/liter,valamint kedvező fogyasztás terén,a BMW van még ott liter/lóerő terén, de az nem jó ár/értékben.A többi autónál az van,hogy ha az egyiknek jó a fogyasztása,akkor pl. nem megy.A másik pl. viszonylag jól megy,de sokat eszik,és megbízhatatlan.stb.stb.stb.
2009-04-05 23:52:00 Válasz
V
Vigh János - Hyundai Barátom,láttál te már hyundait?Na ez az a gyártó,ami mostanság kitűnő autókkal jelentkezik a piacon.Amerikában a tunerek kedvence a Tiburon,koreában Tuscani,amit leváltott a most debütált Genesis Coupe.Csak itt magyarországon hiszik azt hogy a hyundai szar,de nem lenne a világ ötödik gyártója,ha ez igy lenne.
Aztán,csak hogy tudd,több év autója díj is fűződik a hyundaihoz.A Sonata és az Azera az év autói Észak Amerikában.Az i30 az év autója Ausztráliában és Spanyolországban.
Európai megbízhatósági listán (nem az ADAC)a hyundai a negyedik a Mazda,Toyota,Honda után.
Ha legközelebb valamit írsz jól gondold át,mielőtt nekiállnál fikázni.
Na PÁ.
2008-12-23 15:23:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
fandras66
fandras66 - Angliába a kategóriájában a leg meg bízhatób autó let a Hyundai i30.
2009-08-20 10:33:00 Válasz
Z
Zol-tán - Nem fog elromlani... Farkas Szergely-nek.
Nem mondom hogz nincs igazad részben, mert a rizsrakétákhoz tényleg kicsit huzosabb alkatrészt vasarolni. Na meg korülményes is pici, márcsak azért is mert nem fogod megtalalni az uzletet ahonnan legutobb vásároltal. Hiszen azota az csődbe ment, mert nem tudott megélni a heti 1 tételes eladásbol. (vagy csak egyszerüen elkezdett nemet, francia vagy olasz autokhoz alkatrászt árulni) Nekem volt német és francia autom is. Nagyon meg voltam vele elegedve, de eleg volt egyszer érezni hogy milyen amikor nem ismerős a szerelő, illetve csak annyit mond mikor meglat hogy olajat cserélunk ugye? Mert gyakorlatilag mást nem kell a honda-n csinalni. Pedig bantva van szinte naponta.
Egyszoval "JAPÁN OSZT KISZ!"
2008-12-10 12:38:00 Válasz
T
TIKA85 - megbizhatatlan? na ne! nem mondanám hogy megbizhatatlanok a japán autók.
személyes tapasztalataim alapján .
nekem eggy 91-es 1.6-os mazda 323f -em van .
ami motorikusan kinyirhatatlannak minösült.
ismerösömnek szintén van eggy ugyanijenje.
amiben 480e km van és még nem volt szétszedve:-)
230.000km van benne és nap mint nap padlózom neki .
a családban van még eggy ártatlan 90-es civic sedan
szintén 1.6-os .
mitne mondjak eggyiknek sem ellenfél menetteljesitményben eggy 1.6-os WV golf II. de ez az én szerény véleményem ...
2008-12-16 21:20:00 Válasz
F
Fekete László - Aki nem bízik meg a Japán autóban az nyugodtan vegyen Olasz vagy Német autot.Nekem az autó csak Japán lehet.Volt nagyon sokféle autom külömbözö márkák több tipusa,de szerintema Japán autónak /Honda/nincs párja.Én csak ajánlani tudom neked ezt a márkát.Ha egyszer megveszed többet nem akarsz más autot.Ne feled a mondást - három F szindroma. Fiat,Ford,Francia/mind szar/
2009-07-20 20:08:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
N
Nyű - na ezzel a süketdumával bebizonyítottad hogy van egy szétpörgetett "rizsrakétád" és fingod sincs az autókról
2009-10-29 07:40:00 Válasz
P
Pisko Viktor - JÓ! Hali! Az elsö nagy lökháritók nem nagyon nyerték meg a tetszésemet! A crx-ek nagyon dögösek! Sokat segitettél mert nekem is az van ,jövőre kezdem épitnil Hello!
2008-07-23 11:39:00 Válasz