Tuning spoiler készítés házilag
Házi tuning tippek, trükkök, praktikák széles tárháza a Devil butikban...
Csábító ötlet házilag spoilert hörcsögölni, hiszen úgymond bagóért meg tudod venni a műgyantát és az üvegszálas szövetet.
Másik érv a barkácsolás mellett, hogy nem kell ragaszkodnod a gyári cuccokhoz, hiszen így az extrémitásnak csak a képzeleted szabhat határt.
Elő a gyantát, spaknit és csiholóvásznat, kezdődik a varacskolás!
Gondolom spoiler készítésen elsősorban Te is azt érted, hogy megmódosítod az autód lökhárítóját?
Nem?
Persze csinálhatsz küszöb spoilert és szárnyat is, de ne szaladjunk ennyire előre, mert ki fog derülni mi a helyzet ezekkel.
Adott ugye a gyári autó klasszik, patkaugró, jó esetben fényezetlen és napszívta fekete lökösökkel, pfffff... pocsék látvány ugye.
Ezzel kellene csinálni valamit, hogy ne vessen ki a tuning társadalom és persze a csajok is jobban érzik (bár ezt soha nem vallják be) a feltűnő vasat, mint a hétvégi teszkósbevásárlós családi autót.
Az első és legcélravezetőbb módszer lökhárító átalakításra:
Hogy miért ez a legjobb módszer, az a végén ki fog derülni, csak annyit mondok, hogy nem kell hozzá se gyanta, sem üvegszál, se spakni, se semmi, csak maximum egy bontott, vagy törött, ugyanolyan lökös, mint az eredeti.
Mit tudsz ezzel kezdeni?
Vidd el a műanyaghegesztő sarlatánhoz és mondd meg neki, hogy tüntesse el belőle a ködlámpa, vonószem, ilyen-olyan felesleges légbeömlők, csicsalámpák nyílásait, valamint a díszcsíkokat.
Az ember ki fogja pótolni ezeket a másik lökhárító eredeti anyagából. Nagy előnye, hogy az eredeti anyagot rendesen össze tudja forrasztani a lökhárítóddal így a végeredmény nem lesz nehéz, egy kisebb koccanásnál nem fog szétrepedezni, ráadásul nem fog kiszakadni belőle egy tonna gitt minden döccenőnél.
Ez már jól bevett szokás a 3-as golf tulajoknál, ők többnyire megelégszenek azzal, hogy eltüntetik a sok felesleges sallangot a lökhárítóból.
Igaz, nem tudsz ezzel a módszerrel hatalmas hótolóra és hátsó barázdabehúzóra szert tenni, de mindenesetre olcsón eredetivé tudod varázsolni vele az autódat, egyébként is a kevesebb néha több, legalábbis ezt kell mondani.
A második totál bukó, de igen elterjedt próbálkozás lökhárító tuning témára:
Hamarosan te is látni fogod, hogy üvegszálal és műgyantával birkózni nem egyszerű dolog, sőt műanyagot sem egyszerű hegeszteni.
Ilyenkor szokott jönni az a tuti ötlet, hogy a festők által használt normál és üvegszálas gitt segítségével valamilyen formát hozzávaracskoljon az ember a lökhárítóhoz.
A gitt egy tök jó találmány! Állaga, mint a puding, a szaga büdös és az edzőjével összeházasítva rövid ideig kenhető majd pár perc alatt betonkemény és csiszolható lesz.
Nincs más dolgod vele, csak összekeversz belőle egy kicsit az edzővel, felkened a lökösre, formázod mint a tescos vajkrémet és ha megkötött, akkor szépen formára csiszolod.
Majd ezt ismételgeted addig, amíg el nem készülsz a műremekkel.
Brutál formákat hozhatsz ki belőle, azz biztosss...
Oké, de akkor mi vele a bibi?
- A lökhárítód hajlékony, a gitt pedig olyan, mint a beton. Elég egy jó kátyú és a műremek már le is szakadt a frissen fényezett lökhárítóról.
- Botrányosan nehéz lesz tőle a lökhárítód.
- Bármit csinálhatsz, egyszerűen nem ragad hozzá elég stabilan a lökhárítóhoz a cucc. Állandóan le fog repedni és Te állandóan a festőhöz fogod hordani a barkácsalkatrészt.
A harmadik házi lökhárító tuning módszer, csak igazán elszánt tunereknek:
Szerintem neked is az jut eszedbe a leghamarabb, amikor spoilerhörcsögölésen töröd a fejed, hogy üvegszálból és műgyantából sk. elkészíted a "body kit"-edet.
Nemhiába, hiszen többségében ezzel a módszerrel készítik a tuning cégek is saját spoilereiket, lökhárítóikat.
A dolog neheze nem az alapanyagárakban mutatkozik meg, hanem abban, hogy az üvegszál szövet, és a szörp állagú műgyanta igencsak nehezen formázható pofás tuning alkatrésszé... :(
Mit kellene csinálnod, hogy működjön?
Első körben a gyári lökös belső felületéről kellene levenned egy negatívot, hogy illeszkedjen valahogy a barkácslökös az autódhoz.
Ez már necces feladat...
Sajna nem jó ötlet a gyári műanyag lökösöz hozzáépítve elkészíteni, mert a fentebb már emlegetett puha műanyag és betonkemény műgyanta összeférhetetlensége miatt állandóan szétreped, széttörik a végeredmény.
Ha valami szaksarlatán ilyesmire bíztat, akkor pofozd meg lécci...
Vagy megcsinálod egy darabból a komplett elemet, vagy egy különálló toldatot készítesz, amelyet festés után rögzítesz csavarral a gyári lököshöz.
Mivel kizárt, hogy otthon össze tudsz kókizni egy komplett lökhárítót, ezért most maradjunk csak a toldatod házilagos elkészítésénél.
három... kettő... egy... és... spojlerkészítés házilag indul!
Hőszigeteléshez és plasztikus betűk készítéséhez használják a képen látható világoskék műanyag hab táblákat.
Ezzel kell jó szorosan megpakolni az autó elejét, majd ebből kell szépen kicsiszolni, kifaragni a végleges formát, ügyelve a szimmetriára és arra, hogy ne legyen olyan, mint az ökörhugyozás.
Ha elkészült a mű, akkor be kell kenni formaleválasztóval és szépen be kell fedni műgyantával, ez lesz a későbbi kész toldatod negatívja.
A formaleválaszóra azért lesz szükséged, mert a habszivacs mintát be kell kenned műgyantával és üvegszállal, ami enélkül véglegesen összeragadna úgy, hogy soha nem fogod kivenni a negatívból az eredeti darabot.
Formaleválasztónak használhatsz háztartási boltokban kapható, festéskor használatos papír ragasztócsíkot is.
A leragasztott habszivacsot be kell kenned műgyantával, majd a ragacsos műgyantás trutyiba kell belefektetned az üvegszálat és ezt jól be kell trocskolnod műgyantával egy ecset segítségével, ügyelve arra, hogy ne maradjon légbuborék sehol.
Ezt a műveletet többször ismételgetned kell addig, amíg el nem éred a kellő anyagvastagságot: szövetfektetés, trocskolás, szövetfektetés, trocskolás....
Miután megkötött a cucc, ki kell szedned a habszivacsot a negatívból.
Hoppá! Máris kész a negatívod, amelyen az előző műveletet kell megismételned csak fordítva.
Formaleválasztózás, műgyantakenés, trocskolás, egészen addig, amíg meg nincs a kívánt anyagvastagság.
Ha megszilárdult, akkor kiveheted a "kész" elemet a negatívból.
Ezzel még nincs vége, mert ezen a darabon rengeteg csiszolni és kipótolnivaló lesz, amelyet gittel tudsz megoldani.
Ezzel természetesen tovább nőni a kész darab súlya és egyre fenyegetőbb lesz a repedésveszély.
A nyers darabot pöpecül ki kell csiszolnod és nagyon ügyelned kell arra, hogy az egyenes felületek valóban egyenesek is legyenek különben festés után nem toldat lesz az autódon hanem egy nagy rakás szar... :P
Ha zsírul elkészítetted, többször felpróbáltad az autóra és tökéletesen illeszkedik, akkor mehet a festőhöz.
Ha ügyes vagy, akkor ilyesmi végeredményre kell számítanod.
Megéri?
Ha nincs gyakorlatod ebben, akkor hozzá se kezdj, mert a kész darab anyagköltsége ugyan alacsony lesz, de előtte biztosan el fogsz pancsolni ötszörös mennyiségű műgyantát, + az idegeskedés, + a kínlódás és mi van ha lereped és... áááhhh
A másik dolog, amiért érdemes elgondolkodnod azon, hogy belekezdj az, hogy vajon tudsz-e te olyan ízléses formát létrehozni, mint azok a tervezők akik ezzel foglalkoznak?
Na pontosan ezért írtam, hogy ha barkácsolni akarsz, akkor maradj a legelső módszernél és bízd magad egy jó (van ilyen?) műanyagosra.
Persze, ha mindez nem tántorított el a házi kendácsolástól és te érzed magadban a barbári erőt, akkor őszintén kívánok neked munkasikereket és sok irigy bámészkodót a házi készítésű tuningalkatrészeidhez. ;)
Üdv:
Bali
Hozzászólások Tuning spoiler készítés házilag cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.