Sportkiröhögő, vagy sportkipufogó?

Sportkiröhögő, vagy sportkipufogó?

Tévhitek a tuning sportkipufogókról...

Te hallottál már ilyen eszmefuttatást? Sportgyertya +10%, Sportkipufogó +15%, Direktszűrő +10% teljesítménynövekedés... sorolhatnám még a hasonló agyatlanságokat, és a 60 lóerős autókból így könnyedén lesz 100 lóerő, legalábbis a gazdája szerint...

Ugye Te is tapasztalod, hogy rengeteg hülyeség él az emberekben az autótuningról, itt van példának a sportkipufogó, pffff mennyi marhaságot hallottam már erről is. Kíváncsi vagy, mi a különbség a sportkiröhögő és a sportkipufogó között?

Első körben szeretnék neked eloszlatni néhány gyakori félreértést a témával kapcsolatban:

Okoz-e a hátsó dob cseréje teljesítménynövekedést?

Nem, csak sportosabb lesz a hangja és úgy érzed majd, hogy jobban megy az autód, de nem fog jobban menni :)

Okoz-e a hátsó dob cseréje nagyobb fogyasztást?

Normál esetben nem, de mivel tetszeni fog neked a hangja és állandóan nyomni fogod neki, ezáltal többet fogsz tankolni.

Többet fog fogyasztani az autó teljes sportrendszer használatával?

Nem, sőt még kevesebbet is fogyaszt, mert javítja a motor hatásfokát és teljesítményét, csak Te fogod állandóan ütni az autót, ami viszont már nagyobb fogyasztást jelent.

Fog javítani a teljesítményen egy komplett, nagyobb átmérőjű házi rendszer felbarkácsolása?

Nem feltétlenül, sőt még ronthat is a teljesítményen, mert a túl nagy csőátmérővel pontosan az ellenkező hatást éred el.

Te is tudhatod, hogy nem vagyok ellensége a házi barkácsolósdinak, de sajna ez ingoványos talaj...

Hogyan tudod a "kipufogódat tuningolni"?

Az a cél, hogy a motorból minél gyorsabban és könnyebben elhúzzon a kipufogó gáz.

Erre nagy ívben tojnak a gyártók, (tisztelet a ritka kivételnek) mert nekik az alacsony káros anyag kibocsájtás, az olcsó előállítás és a csendes járás a fő céljuk.

Pontosan a fenti okok miatt, a gyári kipufogó rendszer mindent szolgál, csak a sportos autózást nem. Nyilván te, mint tuner tudsz ezen változtatni, de nem ész nélkül.

Mire kell odafigyelned?

A motorblokktól a kipufogód végéig egy komplett rendszerről van szó és ebben a rendszerben nem variálhatod eszetlenül az összetevőket, mert csak egy halom ablakon kidobott pénz, egy kókány rendszer, kétes teljesítmény és fogyasztásnövekedés lesz a jutalmad.

A profi komplett rendszerek nem véletlenül kerülnek annyiba amennyi az áruk, hiszen komoly áramlási számítások előzik meg a megszületésüket, ezáltal a lehető legjobban megkönnyítik az autód motorjának légzését, amely komoly teljesítménynövekedést eredményez.

Mitől lesz tuningolt egy kipufogó rendszer?

1. Leömlő

Tuning kipufogóItt mutatkozik meg az első nagy különbség! Ha felnyitod a motorháztetőt és megsasolod a gyári leömlődet, akkor azt fogod látni, hogy a gyár a motorból kilépő csöveket igyekszik a lehető legrövidebb úton egy csőbe gyomrozni.

Ezzel csak az a bibi, hogy a motorból nem folyamatosan jön a kipufogó gáz. Egy ilyen gyári leömlőben egyszerre érkeznek meg a szűkített részbe a kieresztett kipufogógáz impulzusok, így akadályoztatják a gáz folyamatos áramlását.

Ezzel szemben érdemes megnézni a fenti gyári típusnak megfelelő Supersprint leömlőt...

Tuning kipufogó

Jól látszik a képen hogy a két szélső és a két középső cső van egybehozva, így ez a leömlő szépen egymás után rendezi a csőben sorba a kipufogott gázadagokat.

Ez a kis aprócska különbség óriási jelentőséggel bír az autód menetteljesítménye szempontjából, hiszen javul a hengerek öblítése, nem kell "önerőből" szenvednie a motornak a kipufogással.

2. Katalizátor

Na, hogy erre mi szükség van? Óriási fojtás a motornak.

Egy bibi van vele, hogy sok autóból nem lehet csak úgy kihajítani ezt az alkatrészt, mert a motor hibás adatokat fog kapni és a fogyasztás meg fog nőni, a teljesítmény pedig nem.

Ha ilyen szabályozott katalizátorod van, akkor sajna zsebbe kell nyúlnod és szét kell nézned a sportkatalizátorok között.

Ha nem ilyen katalizátorod van, akkor ezekhez lehet egy katalizátor helyettesítő csövet is vásárolni, amelybe ugyanúgy bele lehet csavarni az eredeti lambda szondát.

3. Közép és hátsó dob

Nos... :) ezek sem arra vannak kitalálva, hogy élvezhesd az autód hangját és főleg nem arra, hogy a lehető legjobb teljesítményt kihozzák az autódból.

Tuning kipufogóA gyári kipufogódobokban lemezek és járatok segítségével ütköztetik ide-oda a kipufogógázt, melynek sebessége így alaposan le is lassul, amellett, hogy veszít a hangjából.

A hangsúly a lassuláson van, ami nem tesz jót a lóerőknek. Már megint az autód motorjának kell azon erőlködnie, hogy megszabaduljon a kipufogógáztól.

Pontosan erre találták ki a sportdobokat, amelyek ütköztetés nélkül egyetlen perforált csövön, hagyják magukon átsuhanni a gázt.

Tuning kipufogó

Tuning kipufogó

A fenti képeken jól láthatóak a különbségek a gyári dobokhoz képest.

Mivel itt nincs ütköztetés és torlódás, nem az autód motorjának kell erőt kifejtenie ahhoz hogy áttolja a rendszeren a kipufogó gázt. Ezek a sportdobok úgy működnek, mint a fegyverek hangtompítói.

Nyilván nem halkítják az autód hangját olyan mértékben, mint egy gyári dob, de gondolom ezt Te sem bánod.

4. Csövek

Könnyen gondolkodhatsz úgy, hogy a kevesebb fojtás érdekében csak meg kell növelned a kipufogórendszer csőátmérőjét.

Mi lesz a gond?

A gyári átmérő helyett a tuning kipufogókat gyártó cégek is nagyobb csőátmérőt használnak, ám ezeket pontos számításokkal a leömlőhöz és a dobokhoz illesztik. Ezért van az, hogy a komplett sportrendszerek hatalmasat dobnak az autó menetteljesítményén.

A mindenféle számítások nélkül elkészített túl nagy csőátmérőjű rendszerben lelassul a kipufogó gáz így a motorodnak nem a vékony csőátmérő okozta fojtás, hanem a kipufogó rendszerben lévő lassan áramló, nagy tömegű gáz kituszkolásával kell megbirkóznia.

Néhány jó tanács...

Ne beszélj lóerő növekedésről, ha lecseréled a hátsó dobot, mert a gyári rendszerben akkora fojtás van, hogy a hátsó dob szinte már semmit nem számít, csak az autód hangja lesz sportosabb és persze óriásit javul az optika is hátulról.

Mivel a hátsó dob csak a vékony gyári rendszer hangját engedi szabadon, ezért hatalmas különbség van egy sportrendszer és egy szimpla hátsó sportdob hangja között.

Jó oké tudom... árban sem egy kategória a kettő, ám a rendszerek hangja sokkal mélyebb öblösebb és amikor tolod neki, akkor hallatszik, hogy magasabb fordulaton sem erőlködik az autód.

Milyen érzés, amikor egy tuning kipufogó rendszer van az autód alatt?

Ismerős az, amikor nyomod neki és magasabb fordulaton, csak ordít az autó, viszont a fordulatszámmérő csak alig vánszorog felfelé?

Nos ezt elfelejtheted, kb. olyan érzés mintha két-három utast kiszállítanál az autódból, azt fogod érezni, mintha egy óriási tehertől szabadítottad volna meg az autódat.

Ez az én tapasztalatom, neked mi véleményed és tapasztalatod a témáról?

Hozzászólások Sportkiröhögő, vagy sportkipufogó? cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!
A
Ashfhejeh - Végdob Sziasztok abban az esetben ha a gyári végdob helyére egy sport kipufogót teszek bár 5mm el kissebb az baj?
2018-11-27 15:51:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Devil Tuning Bali
Devil Tuning Bali - sportkipufogó Szia! Az még talán nem fogja folytani, de a legjobb, ha az átmérő egyezik a rendszerrel vagy nagyobb! Deviltuning
2018-11-28 10:35:00 Válasz
s
swift - Suzuki swift Sziasztok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy ha kiveszem a katalizátort és a középsődobot (99-es 1.3 8v swift) akkor jobbat teszek a motornak vagy nem? meg a teljesítmény nő vagy csökken?
2014-06-23 09:27:00 Válasz
t
tomi - Én házilag ki cseréltem a dobokat.pontosan a kőzépső dobot kivetem és 1 csővel toldotam meg a hátsodobot kivágtam beraktam egy 60-as csővet kifurkodtam és beleépitetem 1 doba vagy is a gyári doba és kivezetem egy 50-es csővet hátra kicseréletem a leőmlőt és a légszurőt. kb olyant dobot rajta mintha előte 5-en ultunk a kocsiba és most meg uresen
2012-08-30 18:55:00 Válasz
3 válasz megjelenítése
G
Gergely Tamas - Sziasztok! nekem Opel Vectra B 1.6 8V-em van . megveszek ha nemhallom duruzsolni azt a , viszonylag kicsi teljesitmennyel rendelkezo motromat az autoban , ezert szeretnek tippeket kapni arra h mit erdemes csinalni vele. jolenne ha nem csak hangja lenne hanem kicsit kevesebbet fogyasztana is. termeszetesen elolvastam a fentieket es megertettem h erdemes es h miert erdemes egesz kipufogo rendszert csinaltatni. oke. de megis mennyibe kerulhet ez?
2013-12-20 11:35:00 Válasz
G
Gergely Tamas - nemertem h a kozepso dobot h oldottad meg? azt irtad h egy csovel toldottad meg . ezt h ertsem?
2013-12-20 11:53:00 Válasz
j
jani - sziasztok , nekem is opel vectra b -m van 1.6 -os V8-as. szeretnek valami jobb hangot nyomni neki .
vennek leomlot is , de nemtudom h honnan, mert nem talaltam csak 16V-re. az olyan 55000 Ft.
es a hazikeszitesu dobot h kell kifurkalni? es a kozepso dobot h lehet megoldani h jolegyen? megcsinalom csak adjatok valami jo tippet ami a cso meretet illeti meg a tehnikat.
2013-12-20 15:11:00 Válasz
K
Kovács Ádám - Sziasztok
Engem a műszaki vizsga része érdekelne, ha rakatok komplett sportrendszert a kocsi alá akkor a műszaki eleve bukott nem?
Vagy mit lehet csinálni hogy átmenjen műszakin vagy elég ha kiveszem a katalízátort meg középdobot és műszakira meg vissza rakom?
2010-10-21 19:46:00 Válasz
O
Orosz István Oszkár - nem is volt hozzászólás nekem címezve Sziasztok. Még mindíg nem kaptam Jettához tining tippeket. Na nem is kell, Elmegyek szakműhelybe, hicsippeltetem, , majd elmegyek a haverhoz és készíttetek vele a szakműhelyében Remus puf és egy sport rendszer utánzatot. Állítólag a katalizátort kikerülik, így nő a teljesítmény és csökken a fogysztás. Persze nekem nem tetszik az ilyen megoldás. ( olyan mint valamikor a katalizátoros Trabantok voltak, rossz majd még rosszabb! Na sziasztok. Ja nővel tényleg régen voltam, de akivel voltam arra érdemes várni, de nagyon!
2010-08-07 19:56:00 Válasz
B
Blaskó László - hjr Szia nekem 1.9 tdi 110 l. octaviam van ennek tejesítményét lehet e katalizátor és más egyébbel növelni bár én egy olyat is hallottam hogy így a turbó is jobban elhasználódik előre is köszi
2010-08-02 18:42:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
o
oil - octavia kollár chip nagy turbó 12 es adagoló 3.1 es hullámos tárcsa kb 190le
2012-10-25 21:53:00 Válasz
O
Orosz István Oszkár - Szia BadMash. Azt gondolom mindenki tudja, hogy a nyomás- víz, gáz,- mindíg a könnyebb ellenállás felé halad, ha nem fúrják ki a kipufogó csövet akkor átszalad ÉS VELE MINDEN a füst, a korom, a co, stb, és természetesen az erős motorhang.
Ha kifúrják akkor nem egyből távozik ( főleg ha nem vezet ki a cső a dobból) és ha másik csővön táávozik akkor tompul a hangja ( és lefolytja a kipufogást, tehát erőtlenebb lesz a gép) a gyapot és fémszállak stb, nos biztosan a kifúrt csőből kijövő gáz áramlását csökkenti még, persze megfoghatja a szennyezőket is de nem katalizátor. Mint laikus ezt gondolom. Üdv. Dr. O.I.O. a Jettás
2010-04-27 20:08:00 Válasz
A
Aady - Sziasztok!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy a dob ki van töltve közetgyapottal, és fémhálóval akkor mi értelme annak hogy perforált a benne áthaladó cső?
2010-04-27 19:09:00 Válasz
H
Hodován Zoltán - turbo Celldweller:még 50ccm-es motorra is lehet tenni turbót!
Ez nem baszogatás,nem csak ráteszik a motor tetejére-hanem nővelik is vele a teljesítményét!-mégegysze mondom nem baszogatás!
2010-04-08 21:31:00 Válasz
2 válasz megjelenítése
H
Hajlík László - szeva,lehet hogy a turbó sokat tesz egy motoron,mert növeli a teljesítményt,de vmi fontos dologról megfeletkeztél!
1.,A gyári turbós motrok ahhoz vannak felépítve,igy birják is,de ha nagyobbra cseréled a turbót akkor megrövidíted a motor éllettartamát...
2.,Csak hogy tudd: a turbó olyan motorra felszerelve amire nem tettek gyárilag: nos akkor kösd fel a gatyád!
mert az a motor többet fog állni mint menni,mert ha már turbót szerelsz rá akkor nyomni is fogod neki,amivel sec perc tönkrevágod magában a motrot,mivel sehogyse fogja bírni a strapát,ezért gondold meg,mert a 1/4ére csökkented motor élettartamát
Nem baszogatásból írtam,de én legalább tapasztalatból,mert kipróbáltam sokféle turbót,és volt ami sikerült,volt olyan is ami az elsö gyorsuláson besült a motor...és hozzáteszem,hogy nem bógli cuccokkal dolgozok...ha annyira motorgyilkos akarsz lenni vegyél egy BMW-t azt nyirhatod nyakra főre,főleg egy 318 TI-t,mind ami nekem van-és még csak turbót se kell rá tenned,mert közel 200 ló,és akkorta turbó van rajta,mint a ház...
2010-05-15 09:47:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
H
Hodován Zoltán - turbo László-
1.nem feledkeztem meg az erő-az anyag(lóvé)-és az élettartalom összefüggésről.(Celldweller kérdezte hogy ezer párszáz ccm-es lehet-e tenni turbót:igen(lóvé kérdése)
2.Igaz.
2010-05-17 19:23:00 Válasz
S
Simon Dávid - Fateromnak a BX 1.9 szívódöbbenetre raktunk anno 6 éve egy turbót motorfelújítás után kb 300ezer km-nél. (Motorban semmi nem lett megerősítve.) Most van benne 480e km és még mindig megy. Kevesebbet is eszik. Lehet, hogy ő a szerencsés kivétel?!
2010-10-08 23:40:00 Válasz
f
fullesmacko - jaja Ez az egész tuninglecke arról szól,hogy vásárólj ,mondjuk a devil tuningtól.A szomorú igazság az,hogy minden leírt szó igaz-megfelelő komoly rákészűltség nélkűl-házi barkácsolással,nincs eredmény.Ha pedig mégis az végeredményben lehet ,hogy drágább a "boltinál".Egy a lényeg :nagyon tetszik,hogy nem hülye gyerek ossza az észt.jaja.
2010-04-08 21:26:00 Válasz
O
Orosz István Oszkár - Köszönöm Sándor Sándor! A BMV dob jó a Jettához is?
Nagyon jól (keveset) fogyaszt a kocsim, bár mint mondják az 1600 kicsi a kasznihoz. ( nem baj, majd ha ismét kirabolják anyukámat akkor teljesen "kicsomagolom", idegességemben és nem lesz már rajta fölösleges súly!
Köszi a jó ötleteket neked és Cibinek is. Üdv: Dr. Orosz István Oszkár
2010-04-08 16:45:00 Válasz
H
Horvath Sandor - BMW Tanusithatom hogy a sor6. ill. V8 BMW kipufogo hangjának párja nincsen sem original kipufogodobal sem univerzális sportdobbal"elsősorban a REMUS-t ajánlanám"!Üdv.anci
2010-04-08 08:14:00 Válasz
O
Orosz István Oszkár - Kaptam hozszólást,választ azt nem Sziasztok. Kaptam hozzászólást, de csak Cibitől. Ő megírta, hogy sport katalizátor.
Viszont a co- a hang és a vizsgáztatás, na és a fogyasztás vagy az erő? Ráadásul Jettához egy olyan Olaszosan hangolt rendszert szerettem volna!- Cibin kívül nincs szakember? Vagy aki jó amatőr a területen? Menjen az a gép húzós hangja legyen, de ne üvöltsön mint a dob nélküli Trabant, mert még azt hiszik, hogy rozsdás a dob. Én sznob vagyok, meg is akarok "jelenni" a géppel, de nem akarok utolsó lenni a kereszteződésből kilövő Gk. vezetők között sem, az öreges pempót bíró kocsimmal. Persze azt sem akarom, hogy benzinkutat kelljen magam mögé kötnöm! Na és az optikai tuning? Nincs egy normális magyar aki szép, de nem extrém idomokat készít, vagy ajánl Jettára? Vagy az már annyira szép és sportos, hogy nem lehet feldobni egy kicsit sem? Köszike! Dr.O.
2010-03-19 12:27:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Cibi
Szabó Roland - :D:D:D MILYEN JETTAD VAN RÉGI ? V UJ ?
2010-04-05 12:27:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
O
Orosz István Oszkár - A jettámró Két éves 1600 cm-es benzines. Sötét szürke, és tegnap előtt törtem meg én hülye a hátulját egy utánfutóval, mert Mezőkövesden kisebbségiek Meglopták (kirabolták?) már vagy harmadjára az édesanyámat saját lakásában, és elköltöztettem, hagy szedjék szét az üres házát- akkor csuklott meg az utánfutó és nyomta be a bal hátulját- tuning? vagy valaki aki jó karosszériást tud? ( Egyébként anyukámat ott hagyták egy fillér nélkül, és a "hatóság" meg sem kérdezte, hogy van-e aki enni ad neki, van -e kenyérre pénze!(csak 81 éves)
2010-04-05 16:12:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Cibi
Szabó Roland - istván AZT NEM IS FOGJÁK AZ ÖKET NEM ÉRDEKLI
DE NEM TOM SZERINTEM EGY SZAKMÜHELYBE KELLENE ELMENED ÉS OTT MEG MONDANÁK MI TENNE JOT A KOCSIDNAK !
2010-04-05 23:53:00 Válasz
O
Orosz István Oszkár - Köszi Köszönöm, én teljesen amatőr vagyok a spot kipufogókhoz, de ha van sport katalizátor is, és teljes rendszer hozzá akkor rendben. Érdekelne milyen lesz a hangja, vagy a fogyasztása nő, vagy csökken azonos teljesítménynél?(na és a CO?)
Én az "olaszos" hangú kocsikat szeretném húzós- nagy fordulatnál, de nem üvöltően hangos és hivalkodó. Német kocsival (Jettával) Ez megoldható? Valaki szakember elmondaná? Köszi.
2010-03-16 17:01:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Cibi
Szabó Roland - mint ahogy itt is leirják max a hangja miatt fog többet fogyasztani mert kiba..ottul tetszeni fog és nyomod mint hüje !
2010-03-16 18:56:00 Válasz
O
Orosz István Oszkár - Végre egy jó téma Minden hozászólás jó és érdekes! A cikk is, és nem tudtam eddig erről szinte semmit, mert engem is elrettentettek, hogy elégnek a szelepek stb. Azért a katalizátor és a lamda szonda dolog nagyon érdekelne. Sportos jó de van rendőr is és vizsgáztatás, katalizátor nélkül mi lesz a közúti forgalomban? Katalizátorral nem lehet megoldani? Jól is menjen ne túl hangosan, és szabályosan, birságok nélkül? Köszi ha valakinek jó ötlete lenne erre! ( Jettám van akarom hogy menjen 1600 Cm3- es benzines. )
2010-03-14 21:06:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Cibi
Szabó Roland - én a sport katalizátort ajánlanám !
2010-03-15 17:32:00 Válasz
Cibi
Szabó Roland - Golf2 én a középsö dobot ajánlanám mert akkorra lasul egy picit de kérdez meg valakit aki kipufogokal foglalkozik !
2010-03-08 19:02:00 Válasz
s
szanyi balázs - golf 2 Hello.
Nekem is tetszik a cikk.
A kérdésem az lenne,hogy van egy benzines 1.3as golf 2 cl-em.
Vettem rá műbizonylatos hátsó sportkipufogót,meg egy gázgyorsítós kipufogót,amit ugye lehet a középdob,illetve a katalizátor helyére tenni.
Most azzal vagyok gondban,hogy hova tetessem a gázgyórsítót? Mert a katalizátorból ki van szedve a porcelán,és csak benne a "cső" Tehát szűrő nincs .
Ennek van valami hátránya?
Akkor középdob helyére,vagy a katalizátor helyére tegyem a gázgyórsítót?
üdv
2010-03-08 10:34:00 Válasz
Japó
Japó - Jaoú Nagyon egyértelműen leirtad a lényeget.
Mi van ha kidobom az első dobot, és csak hátsó dobot szeretnék? Vagy a hátsót dobom ki, és az első marad!
De!
Nem akarok nagy hangot !
Kicsit legyen nagyobb a hangja, de autózható legyen.
Az autószerelők mindig arról beszélnek, el ég a kipuff szelep, ha kivesszük a folytást a rendszerből.
Jó a cikk
2010-02-03 09:47:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Cibi
Szabó Roland - ez hüjeség autó szerelö vok és mindenkitöl ezt a hüjeséget halgatom de nem fog semmilyen szelep sem elégni ! nyugi !
egy hawerom vett 1 sport dobot hátra és elmentünk autozni elöte is 210 km/h meg utána is szal hüjeség h 1 hátso dob meg változtatja a teljesitmény ! csak sokan nem értik meg ! szegényem is nagyon elvolt szálva !de mikor montam h most is 210 a max akk le lankadt ez az én véleményem komplett rendszer v semmi !
2010-03-02 17:08:00 Válasz
N
Norbee - Sziasztok!
Tetszik a téma, engem is foglalkoztat a dolog, éppen ezért egy kérdés fogalmazódott meg bennem..
Ha kiveszem a folytó tényezőket a rendszerből, és a gáz túl gyorsan távozik, akkor a lambdaszonda elvileg impulzusokban kapja a gázlöketeket és mindenféle jelet küld az ecunak. a folytás szerintem azért lehet jótékony hatású mert igy folytonos lesz a kipufogó gáz a rendszerben és a lambdaszonda jele stabil lesz, és a motor is szebben fog járni...
ez az én véleményem/feltevésem, aki érdemben hozzá tud fűzni valamit azt szivesen meghalgatom.. sziasztok
2010-02-02 17:58:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
T
Tóth Ferenc - Kell egy kis fojtás Hali! Szerintem, érdemes inkább csináltatni sport rendszert, mint csinálni! Hiába mindent ki dobtok, hiába raktok nagyobb átmérőjű csövet, ha nincs kiszámolva/bemérve a gáz áramlási sebessége! Pl. ha túl nagy az átmérő, akkor lelassul a gáz áramlása, és jobban kivehetőek a gáz lökései.Nem lesz olyan folyamatos hangja. Ha nagyobb a rendszer, akkor egy kis folytás kell azért! De nagyobb rendszert inkább csak akkor tegyen fel valaki, ha a motor teljesítményét megnövelte olyan szinten, hogy nagyobb rendszert igényel! Egy direktszűrő, egy sport gyertya szett az nem igényel ilyen drasztikus változást! Ezzel az erővel csak vezessük ki a leömlőt az első kerekek mellé. Semmi dob, semmi fojtás! Nem vagyok autószerelő,de a szakmámból adódóan megtanultam az áramlás technikát! Lényegében a gyáritól kevesebb fojtás jó, de nem szabad túlzásba vinni
2010-03-03 20:52:00 Válasz
riki10
Sörös Erik - hello
nagyon nagyon jó cikk lett szerintem ezek a leirtak mind jók
egyett értek vele 100%-ban
nekem egy kocka lada van 4 leömlős rendszer y dob eltüntetve és végig 60-as rendszer megy pluszba tettünk be egy középsödobot amiben természetesen lett cserélve a cső ott is 60-asra a végdob egy megbuherált Remus gyári 80-as vég leszedve és egy 110-est kapott helyett
alapjáraton iszonyat mély hangja lett és ilyen 4-5000-res tartományban váltásnás akkor már tényleg brutális nagyon a hangja !
2009-12-23 20:50:00 Válasz
G
Golfos Jocó - ÜDVW MINDENKINEK!
Erről a gyertya meg direktszűrő kipuffantó témáról én is sok okosságot hallottam a "hozzáértőktől"!Nevettem is eleget, meg majdnem sírtam is.Nekem is van rajta nyáron szűrő, és a hátsó dob sem az eredeti.G3 1,4ideg-em van.Tisztában vagyok a tényekkel, hogy ezek csak akusztikai tuningcuccok és ebből a mocibol mit lehet kisajtolni.Supersprintre nekem sincs pénzem de nem is lenne rá szükség.Ilyen benzinárak és utviszonyok mellett?
2009-12-23 19:35:00 Válasz
csiga82
csiga82 - dieselre sportdob? sziasztok.nekem egy 2.5tdi öthengeres transporterem van.szerin tetek érdemes rá sportdobot rakni?a másik:a gázgyorsito dobnak mi a lényege?elöre is kössz
2009-12-14 18:45:00 Válasz
k
keserü gyula - a gyári is jó lehet valamikor régen ugy vettem meg a suzukimat hogy gyárilag sport rendszer volt altta szolidan sportos hangal ami azért nem folt feltünés mentes mert azért oda figyeltek rá nem volt egy kályha cső de nagyobb volt mint a sima pufó ja és picivel jobban is ment mint a többi suszka attól függetlenűl hogy az már egy 16 éves autó volt csak hogy a 16 és alatt eléget az egész ugy hogy most egy kis gyári csendes pufó van altta amitöl meg gyengült a szentem egy kicsit ja és olyan csendes let hogy elejinte rá inditottam a járó motorra mert szokatlan volt mivel pénzem nem volt egy gyári spot rendszerre a sima pedig olcsobb igy ez maradt
de igaz lehet hogy a házi kokesz ront a dolgon mert sok ismerösöm alá teték a rába csövet és csak vánszorgotta szekerük de van olyan is hogy véletlen pont jó letta méret mert a lada alá szó szerint egy közlekedési tábla csövét egyaz egybe egy rakéta lett az autó
2009-11-22 10:43:00 Válasz
i
imi - hang én már sok kocsit hallottam csak hátsó dobba, nem rossz
de nemrég hallottam egyet rendszerrel...
ég és föld...
2009-10-11 23:14:00 Válasz
padre
padre - hmm hali szerintem korrekt és teljeskörű volt ez a tájékoztató
és eggyet is értek vele ámbátor az én verdám alatzt is csak hátsó dob van hisz egyenlőre másra nem futja
de azt észleltem hogy semmiféle teljesítmény növekedés nem volt észlelhető
ez baromság
a hangját viszont szeressem
2009-09-08 12:49:00 Válasz
lackaaa
nagy lászló - kipuff sziasztok! nekem 1 Mazda 626 2.0 16v 116le benzines autóm van 1998 ból gyári kipuffal. a tervem vele hogy a katalizátort és ami utánna van kihajitom és kicsit nagyob átmérőjü csővel helyettesitem és a végére 1 VMsport dobot raknék a kérdés ho a gázáramlás szempontjából jó lex e ez igy ? és ha megbirom állni ho ne nyomjam neki ugye a fogyasztása változatlan marad? teszek e ezzel a kipuff átalakitással valamilyen kárt az autóban?
2009-09-02 10:50:00 Válasz
J
Jankaou - Hümm Szerintem egy kicsit túl van misztifikálva, ez a kipufogó dolog. Adott az autónak egy teljesítménye, a motornak egy karakterisztikája, amivel bizonyos szűk korlátok között lehet játszani, és az egyik eszköz erre a kipufogó. De szerintem egy polgári gépjárműre teljesen felesleges profi mérnökök által kiszámolt náza tervezésű jupiterről származő fémből készült cuccot mókolni. Bőven elég egy műhelyben készített öblös gyárinál jobban szellőző vastagabb átmérőjű rendszer, megfelelő dobokkal. A kettő között -gyári moci esetében- amúgy is minimális eltérés lenne tapasztalható. Ahogyan mindenben, itt is igaz a dolog: A tuningautó attól lesz tuning, hogy alapjaiban forgatják fel az egészet, hegyezik reszelik minden részletét, hogy az a maximumot adja. A kipufogó csak a mozaik egyetlen darabkája, amit valljunk meg: polgári használatban inkább a feelinges hangélmény miatt szeretünk, semmint a megbokrosodott paripák miatt. Szóval lényegében teljesen elégséges egy kipufogóműhelyben kreált rendszer, ami korrektül megvagyon építve.
2009-08-29 00:41:00 Válasz
G
Gumi - Kerdes ?! Nekem egy E36 316 som van 102 Le gyarilag es a hatso kipufogo amit sikerul szereznem hozza egy tipus specifikus sebring, utana neztem es a gyartonal 600 euronal kezdodnek az enyemhez hasonlo hatso dobok
Az sem segit a loeron?
2009-08-24 20:15:00 Válasz
pomicsabi
pomicsabi - elvileg kell, és ha nincs akkor megbaszhat, valamint a műszaki vizsgát is be lehet szopni emiatt!
2009-08-22 17:58:00 Válasz
D
Dendörfer Csaba - És a rendőrök? Jópárszor hallottam már, hogy a rendőr meg is b...-hat ha nincs a kipuff-hoz műbizonylat! Ebből mi az igaz? Nekem nincs hozzá, eddig nem is büntettek meg (azóta mióta felrakattam nem is ellenőriztek), de mennyire kell ettől tartani?
Jó persze tudom attól is függ hogy milyen rendőrt fogsz ki, de elvileg kellenne hozzá a papiros?
Üdv, Dendi.
2009-08-22 11:35:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
R
Royal - nem kell Magyarország bürokratikus ország, pöcsméretet igazoló műbizonylatot is kérhet a rendőr. A jóhír az, hogy magyarországon nincsen olyan zsernyák aki a kocsid alá mászna, olyan meg pláne nincs, aki hiteltérdemlően meg tudná állapítani, hogy autód alatt nem gyári a rendszer. Tehát azt hiszem ettől nem kell tartani.
2009-08-29 00:48:00 Válasz
R
Róth Zoltán - Helló! Szeretnék érdeklődni, kidobtam a kocsimból(seat leon 1m) a katalizátort, ezért a lambda szonda folyamatosan rossz értéket mér. Ezt hogyan lehetne sportkatalizátor nélkül megoldani? Hallottam olyat hogy átprogramozással vagy "sport lambda szondával"?Van ilyen? Nekem a kat. után van a lambdasz. nem benne. Chiptuningnál ezt áttudják programozni? köszi Zoli
2009-08-16 10:28:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
F
Fényes György Edwárd - Lambdaszonda hibakód Szeva Zoli!
Nekem egy 1.8T Leonom van, 2003-as évjárat!
Dupla-lambdaszonda van, vagyis 1 méri, ami bemenő gázt mérő, 1 meg a kimenőt! Nekem is komplett 60-as rendszer van, kat nélkül és nekem is át lett programozva, hogy a computer ne keresse a szonda jelét... hisz nem is lesz mit találnia, hiszen ki lett hajítva!
Hol laksz, merre? Itt Pesten 40 Euróért meg tudják oldani, egy a német Rothe Motorsport-tal partnerségben álló cégnél, garival!
Kb. 5 perc és rendben lesz a mocid, nem fog motor hibakódot jelezni a műszerfalon!
2009-10-13 15:35:00 Válasz
B
Bónis István - Sziasztok Tuning barátaim!Nemrég vettem egy CRX-et 91\".Régen vágytam rá,most sikerűlt,hogy már majdnem 20 éves kontstrukció.Nincs a legjobb állapotban,de már sokat javítottunk rajta,elsősorban az autó műszaki állapotát szem előtt tartva.Tehát rizsa helyett mondom a lényeget.Következne a motor,ami szerintem a legzsebbenyúlósabb lesz.Nem akarok 200LE-t kisajtolni belőle,csak szeretném,ha azt a kis gyári 132LE tudná,amivel kijött a gyárból.(V-TECH)Ha jól tudom ennyi.Hondás társaim,ha van javaslatotok,hol,mennyiért lehetne ezt megvalósítani,megköszönök minden tanácsot,javaslatot.Kívűlről még nincs pontos elképzelésem,böngészem a kiegészítőket,de mivel kasznis vagyok,műanyagos is,így valami még egyedibbet szeretnék.Csináltam már néhányat,elég jó visszajelzésekkel.Imárom olvasni a cikkeket,mindíg új erőt kapok,és új dolgokra döbbenek rá,Előre is köszi a segítséget,ha tudom viszonzom.Ja,van egy Corollám is,de WRC optikával,de azt az 1.3-as motor miatt nem forszírozom.Így vettem.Csá!
2009-08-15 11:15:00 Válasz
G
Gőgös Péter - Sziasztok!
Gratulálok, jó a cikk! Csak így tovább! Szerintem sokan olvasnák az ilyenfajta leírásokat! Ugyanis a legtöbb helyen csak száraz adatokat lehet olvasni. Én is sokat olvasok ebben a témában.
Aki esetleg még nem járt a Magnumtuning oldalán annak javaslom nézze meg! Szerintem érdemes megnézni, és lehet megoldást ad azoknak, akiknek még nem sikerült a verdájához rendszert találnia!
2009-08-14 19:08:00 Válasz
C
Coyote - hmm A "gyári beállítások" leszólásába én is belekötnék, a 2003-as Toyota Celicán nem rontottak semmit. Én konkrétan nagyon szeretem a gyári hangját... A motor üvöltése csodálatos, a kipufogóé elegáns... Ezt az autót hiba elrontani egy kályhacsővel.
2009-08-12 20:18:00 Válasz
B
Bertók Gábor - kipufogó Valóban,egy hátsó dobbal vagy egy herélt gyári dobbal nem lesz jobb az autó.és az is tény hogy a motorhoz képest túl nagy átmérőjű csövek sem előnyösek.
egyrészt ahogy olvashattuk:lelassúl a gázáramlás,másrészt akkor az örvénylés miatt akkora huzat lesz a leömlőnél hogy kirántja az el nem égett üzemanyagot is.hiszen kipufogás ütem végén és a szívóütem elején a Szsz(Szívószelep)és a Ksz(Kipufogószelep) egyaránt nyitva van,a dugattyú alsó holtpontból rohan a felső holtpont felé.A Kipufogószelep a felső holtpont után zár amikor a dugattyú rohan lefelé,és ez már bizony a Szívóütem.azért hogy a gázöblítés gyorsabban mehessen végbe.a túl nagy átmérőjű cső a Szívószelepen beáramló Üzemanyag-levegő keveréket elszipkázza.az autó erőtlenebb és túlfogyaszt.
a legjobban úgy jár az ember,ha fogja a kikocsiját és elviszi egy szakemberhez,aki versenymotorokat épít.Például a Bajor Zoli bácsi(Mifu),vagy a Havassy Motorsporthoz de az nagyon horror...a lényeg az hogy ezek az emberek a Te motorodhoz számítják ki,milyen csövek kellenek,a leömlőnél a csövek milyen Rádiusszal kanyarodjanak,mi az az optimális csőhossz ami után egymásba lehet vezetni a kipufogócsövet,a 4 cső milyen szögben csatlakozzon egymásba stb...
2009-08-12 17:45:00 Válasz
zoika
zoika - A Toyota egy fura márka.Cimborámnak is van,de tényleg csak darabokat lehet találni hozzá kipuff terén.Neki Corolla van,de csak végdobot találtunk hozzá,komplett rendszert nem.Az amerikai változatokhoz ellenben minden található,ám az nem egyezik meg az európai változattal.(nemtom miért)Talán valamelyik tuningalkatrész gyártó honlapját kell órákig böngészni,vagy egyszerűen nincsen hozzá,amit nehezen képzelek el.Nincsen más tippem...böngéssz lelkesen,talán rábukkansz.De az ára biztos hanyattvág majd,ismerve azt amit eddig sikerült beszereznünk hozzá...
2009-08-12 17:19:00 Válasz
John Deere
John Deere - Ez idáig szép és jó... ...sőt, én már rég szereztem volna be, de az én yarisomhoz egyszerűen nem is lehet kapni...na ilyenkor mi a szösz van? Ha valaki tudna segíteni ez ügyben, azt megköszönném, de sportrendszerrel még nem is találkoztam yarishoz...
2009-08-12 14:24:00 Válasz
B
Banano - Hogy lehet az hogy egy komplett rendszer nem növeli a teljesítményt?
Csak a motorokhoz/robogókhoz tudom hasonlítani de pl egy új sportdob robogón/motoron "kurvanagy" teljesítmény növekedést jelent mint gyorsulásban mint végsebességben.
2009-08-12 12:37:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
KissPista
Kiss Pista - 2 dolog "Hogy lehet az hogy egy komplett rendszer nem növeli a teljesítményt?"
Úgy hogy nem olvastad el jól a cikket
Pont hogy a komplett rendszer növeli a teljesítményt mint az állat.
Többiek!
Nem olvastátok, hogy a sufni műhelyekben felkókizott "rendszer" szart sem ér?
Legyen akármilyen szuper kipufogós műhely, Te betolod pl a Yarisod, jön a mester kormos kézzel és szájból kilógó cigivel, elvégez egy röpke 2 órás áramlástani számítást a 8 általánosával, majd tervez egy dobot és meg is csinálja, mindezt még aznap, ja és 40 ezerééé...
Ti ismertek ilyen mestert? Mert azonnal indulok hozzá.
2009-08-12 15:25:00 Válasz
Liter
Tittmann Csaba - F astra.. Hy!
egy 8V,1.6-os F astra-m van.Mit ajánlotok rá?A hátsó dobtol semmi hangja nem lett.Vagy tud valaki egy műhelyt ahol csinálnak rá egy egész "vagányabb" rendszert? és ha igen akkor mennyiért? A rendszert ugyis cserélnem kellene mert ramaty és még a gyári... Akkor gondoltam megprobálok rá valamit.Olvastam a Chip-elést is,de először alul szeretném "feljavítani" a kicsikét. előre is köszi.
2009-08-12 12:12:00 Válasz
Japó
Japó - Végre egy majdnem gömbölyű cikk,Hisz miről beszélgetnénk itt, ha mindent leirtál volna.
Az a baj, hogy pont az nem olvassa a cikket, aki felszerel egy 100-as csövet,és azt hiszi ő a tuning király.
2009-08-11 21:44:00 Válasz
r
rudolf rudolfka - joker végre egy tuning-matyi, aki beismeri, hogy a "négy az egybe" leömlő baromság, és a kipufogó optimalizálás a "négy a kettőbe az egybe" leömlővel kezdődik!
BIG UP MATE!
2009-08-11 20:28:00 Válasz
r
rulez - Teljesen igaz ami le van írva! Én is komplett kipufogó rendszert vettem és érezhetően javult az autó menetteljesítménye!
2009-08-11 20:04:00 Válasz
Tech-toyota
Jónap Péter - kipuf rezonátor Üdv.
nekem az a véleményem hogy egyes autótipusoknál a gyári kipufogó sem gagyi és nem az a cél , hogy kicsi legyen a motor teljesítménye, PL most vettem egy 1.2 es porshe system motoros seat ibizát ami alapból 71 lovas, és gyárilag öntvény 4 leömlő van rajta , és ugyanúgy a két szélső és a két középső hengert rendezi egy-egy csőbe, és ugye 2 db cső jön le ami kb 35 ös átmérőjű és ezek mennek bele a katalizátorba külön-külön, az 1.3 mas szuzuki swifteknél is például az 1.3 mas motor ha jóltudom 90-100 lóerő körül mozog , az se a semmitöl van !
egyépként az itt a baj hogy sajnos nem lehet találni semmilyen áramlástani számítási leírást a kipufogók méretezéséhez, egyedül kétütemű motoroknál lehet találni számításokat amivel nem kicsit meg lehet növelni a moci teljesítményét , én is építettem egy két ilyen rezonátort és elég komoly teljesítményt lehet elérni vele, szerintem ez 4 ütemű motornál is működne ez a rezonátoros gázgyorsításos megoldás , mert ugye ha megnő a gáz sebessége ezáltal lecsökken a nyomása és egy szívóhatás keletkezik ami kiszívja szó szerint az elégetett gázt a hengerböl, ezt csinálja minden sport kipufogó rendszer és ezáltal segíti a friss keverék beszívását is mikor a szelepek öszenyitnak, csak ezt pontos számításokkal nagyon kevesen tudják kiszámítani éshát az áramlástan nem egy könyű dolog sajnos nekem se jött ösze elsőre az egyetemen csak sajna ott se nagyon lehet ezeket a dolgokat megtudakolni
ha esetleg valaki tud egy olyan könyvet vagy valamit ami ezzel a témával foglalkozik megköszönném ha megosztaná velünk
2009-08-11 19:38:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
pigike
pigi peti - üdw tech toyota!
nekem is olyan ibizám van amit vettél!nemtudod ha kiveszem a katalizátort akkor azzal használok vagy ártok?
2009-08-11 19:55:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Tech-toyota
Jónap Péter - igazából nemtudom :D Az a baj ha kiveszed a katalizátort, és a lamdaszondát csak egy sima csőbe tekered be akkor lehet hogy a szonda nemfog rendesen felmelegedni és emiatt sokat fog enni a kocsi,de ezt nem tudom tényleg, ez csak tipp, de kilehet próbálni és akkor a két csövet öszehozod egy Y ba és oda kéne tenni a szondát, talán úgy jólenne, de nemtudom, én a katalizátort meghagynám és a középdob helyére raknék egy sima csövet a végdob helyére meg egy sportdobot, ez nekem is tervbe van véve szerintem a hátsó dob nagyon sokat fojt rajta , mert nagyon csendes most a kocsi , de majd ha szerzek perforált lemezt vagy csövet akkor csinálok magamnak egy dobot , mert nemadok 10-20 ezret egy sportdobért , most az átiratás elég sokba fájt , meg még kell költeni a kocsira mer olcsón vettem
2009-08-11 20:25:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
pigike
tibi - hmm akkor szerintem mégis benne hagyom!amugy ha kiveszed a középdobot és teszel a végére egy sportot kib@szott nagy hangja lesz!(tapasztalat)és azért egy kicsivel jobban is megy!nekem nagyon bejön!ha tudsz esetleg valami cuccot hozzá szivesen hallanék róla!sok sikert a géphez!
2009-08-12 17:08:00 Válasz
Leonid
Nyíri Tibor - Üdv. Mindenkinek!
Én is sokáig kerestem sportdobot az autómra,de nem igazán találtam rá megfelelőt mert gyárilag keresztben van a dob az autón így az univerzális dobok jó része kiesett a választási listáról.
Sok kudarc után találtam egy céget ahol a középdobtól kezdődően kicserélték a rendszert. Most olyan a hangja mint egy rally autónak, szerintem jó lett akit érdekel a cég annak szívesen megadom a honlapjuk címét!
Árban is nagyon korrekt volt...
2009-08-11 19:36:00 Válasz
zoika
zoika - A cikk jó,de a teljes rendszer felszerelése néhány japo autónál egy komoly összeg.Igaz hogy a gyárban meglehetősen elhanyagolják a kipuffot,de a mérnököket csak a megfelelő gázlengések kihasználása érdekli a károsanyagkibocsátás minél kisebb értékre történő elérése miatt.Ne feledjük,hogy egyetlen autót sem a tuning érdekében dobtak piacra!A teljes rendszer sokat javít rajta,de csak egy jó motorikus állapotú autó esetén.Volt rá példa környezetemben hogy a felszerelt drága,új rendszer szabályosan "kihúzta"a motorból az olajat,ezt a kipufogóvégen erősen látni lehetett,és a fogyás nem kismértékű ilyenkor.Nem esett szó a gázgyorsító patronokról,amelyek szintén ilyen céllal kerültek piacra,tapasztalatom szerint egész jól beváltak.A megváltozott gázsebesség a lambda szondákat "átveri" ezért mi ezeket szintén a kipuffhoz igazítottuk,sikerrel.
A sportgyertyákról nekem az a véleményem hogy nem érdemes bele lóvét feccelni,nem igazán érezhető hogy benne van,hacsak a pénztárcánkon nem.
Ne feledjük:minden ilyen tuning szakértelmet kíván,a sufnituninggal könnyen gallyra vághatjuk a motort,akkor is ha kipufogót építünk.Sokfelé kell érdeklődni annak aki ilyet szeretne,szerencsére ezügyben mindenki segítőkész.
Gratula a cikkhez!
2009-08-11 17:42:00 Válasz
F
Fényes György Edwárd - Egy kis plussz... Üdv minden kedves tuner és tuning iránt érdeklődő társnak!
A kipuffogó-tuning témával kapcsolatban szeretnék egy kis "csemegével" szolgálni!
A hozzászólásom alján lévő hivatkozásra kattintva egy YouTube-os videót láthattok! Bocs, ha már volt róla szó vagy lejárt lemez, de szerintem ez roppant jó alternatíva!
A lényeg: a videón látható az úgynevezett "Electric Cutout Valve", ami parasztosan magyarra fordítva, szinte szószerint kivágásos, kivágás szelepet jelent!
A funkciója a következő: ez egy elektromotorral, akár belülről a műszerfalról, akár távirányóval is működtethető szelep, amely a katalizátor helyére megy. A már Devil Balázs által is említett kat. helyére menő sima cső mintájára, itt egy úgynevezett " Y " cső megy a kat. helyére.
A videón jól látható és hallható, hogy míg a "cutout valve" zárva van, úgy a rendszer hagyományos öblítéssel, a megszokott - akár gyári - hangon megy. A videó 20. másodpercétől viszont belülről vezérelve az elektromotor nyitja a szelepet és vmi őrületes robajjal, igazi nyitott rendszerrel üvölt a hang!
Pro-k és kontrák:
Pro: sima "halkabb" üzemmódban is lehet autókázni, ha meg vki bekóstol minket vagy csak oda akar lépni, akkor nyom egy gombot és voálá, kész a hanghatás!
Kontra: csak az USA-ból lehet beszerezni, talán még 1-2 eu importőr is akad, kb. 80 ezer Ft beszereléssel, Turbós autókra TILOS felrakni! S hogy miért? Mert, mint az a cikkben is említve volt, az se jó, ha túl gyorsan avagy túl hamar öblít a motor, nyitott szelepnél a turbó a gyors öblítés miatt túlpöröghet - így több levegőt tol be a kompresszorkerék, ezt a computer nem tudja lekezelni, nem tud megfelelő benzinmennyiséget hozzáadagolni, s emiatt óriási hőfoknövekedés is keletkezhet... nem beszélve a hengerfej leégésről!
Akkor a linkek:
https://www.youtube.com/watch?v=QJ-t094ow-g&feature=related"> https://www.youtube.com/watch?v=QJ-t094ow-g&feature=related
https://www.quicktimeperformance.com/QTEC/index.php"> https://www.quicktimeperformance.com/QTEC/index.php
az uccsó a hivatalos weboldal!
Kérném a gondolatokat, hozzászólásokat, véleményeket!
Üdv: Edwárd
2009-08-11 17:38:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
pomicsabi
pomicsabi - Ennek nagyon sufnituning szaga van
2009-08-12 12:57:00 Válasz
V
Varga Tamás - Olyan sportrendszer nincs, amitől a teljesítmény és az "öblítés" jobb lesz, de a hangja marad szép csendes, susogós? Nekem olyan kellene...
2009-08-11 16:43:00 Válasz
M
Muszta - katalizátor ? Hi mindenkinek!
Van egy 1.6-os 16 szelepes G Astram, és van benn fedélzeti computer. Nah ha én kiveszem a katalizátort akkor elvileg meghülyül a számitógép ( ezt mondták ).
Akkor mit tudok tenni hogy ne legyen katalizátor és az elektronikám is "normális" maradjon + ne legyen töblet fogyasztás. Előre is kösz a segitséget!
Amugy jó a leírás
2009-08-11 16:38:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
N
Németh Gergely - Kedves Muszta!
A katalizátorod nyugodtan kidobhatod a kocsi alól,semmi köze nincs a fedélzeti cumputeredhez,sem a motorvezérléshez,mivel a lambdaszonda a katalizátor előtti csőbe van bele csavarva. Én is jártam egy darabig katalizátor nélkül a Vectrámmal.
2009-08-12 12:24:00 Válasz
s
sharkyn - Swift halihó! fantasztikus amit itt műveltek ez a cikk is mint a többi sok dologra derít fényt ami látszólag jó dolog de mégis több kárt okoz mint gondolnánk...
a cikkel kapcsolatban. a Devilnél már találkoztatok az új swift-tel mi a helyzet ezek rendszerével a katalizátor az katalizátor de a középső dob egy nagyobb átmérőre engedett egyenes "cső" dob ami semmi akadályt nem gördít a kipuffogógáz útjába, tehát véleményem szerint itt már egy hátsó dob is adhat némi kis löketet.. vagy nem?!
2009-08-11 16:29:00 Válasz
V
Varró Sándor - Hi mindenki!
Jó a cikk. Tetszik. De!
Az nem teljesen igaz, hogy a hátsó kipufogó dobbot az ember lecseréli és nem lesz teljesítmény növekedés. Saját tapasztalat, hogy igen is nő a teljesítménye a kocsinak.
Nekem egy SX4-es van. Azon is kereszt irányban van feltéve a hátsó dob. Öcskössel lecseréltük egy házilag gyártott "sportdobra". Úgy lett készítve, mint ahogy cikkben le lett írva. NEM KÓKÁNY MÓDRA!
Mivel az SX4-es szép méretes a hátsó dob, így lökött a teljesítményén. Nem sokat, de igen is érezhető volt a teljesítmény növekedés.
Tetszik a cikk, minden jót leírtál benne, de egy picit felületes volt ez a rész.
Köszi.
Csá.
2009-08-11 13:10:00 Válasz
Devil Tuning Bali
Devil Bali - Az enyémen is van leömlő, meg egy teljes Supersprint rendszer, állítólag paraszt a hangja...
2009-08-11 11:51:00 Válasz
2 válasz megjelenítése
pigike
pigike - Hali!
nekem egy 92-es seat ibizám van,még a porsche systemes mocival!olyan kérdésem lenne hogy ki vehetném a katalizátort ugy hogy ne vágjak valamit tönkre?és egy 60as rendeszer jó lenne-e alá?ha valaki tud segitsen!elöre is köszi!
2009-08-11 17:22:00 Válasz
b
boxi - E30-ason mármint?
ha azzal jársz be a boltba, egyszer szívesen meghallgatnám ha lehet!
üdv!
2009-08-12 15:57:00 Válasz
b
boxi - És ha én a gyári hangot... Hello!
Nagyon király, átfogó írás lett, és érthető a hozzám hasonló laikusoknak is. El is gondolkodtam ezen-azon. Mégpedig:
2literes BMW E30-ba van e értelme leömlőt rakni? Tudniillik sport hátsó dobom van, már így vettem, viszont teljesen odavagyok a gyári BMW hangért. Mennyit változtatna a leömlő a menettulajdonságon/hangon? Szeretném ha úgymond simábban járna a motor, és könnyebben finganá ki a gázt, viszont nem szeretnék veszíteni az összekeverhetetlen BMW hangból.
Előre is köszi!
2009-08-11 11:44:00 Válasz
h
horváth zsolt - Helló! crx 2 az enyém, Hátul keresztdob van ezért össze vissza távozik belölle a gáz. Erre van valami megoldás? Én azt hallottam,hogy gyári folytáshoz nem szabad nyulni,,szerinted? mi a véleményed?
2009-08-11 10:52:00 Válasz
tinike81
tinike81 - Helló
Szerintem a cucc amit írtál,jó,de valahogy nem találtam meg hogy a DIESEL kocsiknál mi a helyzet!Ha valamit tudnátok róla írni,nagyon megköszönném!
2009-08-11 10:21:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
K
Kien - Diesel Kidörrenés Üdv!
Tapaszalat kinyilvánítás következik
Egy Golf 4 1.9 PD TDI-m van, 100 pacis.
Valahogy nem tetszik ez a mindent lehordó "mekkora lúzer,aki leszedi a katalizátort, meg felb@sz egy sportdobot" szöveg, és, hogy "Mértnem veszel már egy Remus vagy egy Supersprint rendszert majdnem 1000 euróért a kocsidra"...
Van benne valami, de a köztudatban ez még nem fejlődött ki, és egyébként sem egy sportrendszerrel kellene kezdeni, a tescós tuningarcok áttérítését..(későbbiekben részletezem)
Hát, kösz, de nem!
Esetleg vennék, ha gyártanának hozzá... vagy talán ha egy pörgős R32es golf4esem lenne..Nézzük már meg milyen autónk van, utána gondolkodjunk sportrendszeren..
A kocsimról levettem a katalizátort, nem volt vele gond, mivel a diesel VW-ek nemigen rendelkeznek lambda szenzorral, 1 drb-bal sem.
Középdob gyárilag nincs rajta, kipipálva.
Hátsó dob? Na, gyerünk.. Hirtelen felindulásból kiperkáltam egy közelről sem kevésnek mondható összeget, egy duplavégű sport hátsódob-ért, mivel az hüdekirály lesz!
Igen? király .. amíg meg nem láttam az első kocsit, amin szintén hasonló modell volt.Milyen sportgépállat volt ez a kocsi? Háát .. egy opel corsa.. -,-
Mondom .. ehem, ez tuti.
Következő 5let ezután.. pár ismerősöm unszolására..
Miért ne csináltassak egy prokron hátsó dobot,ami hasonlítana is az elképzeléseimre, és még lehet, hogy jól is nézne ki a verdán?Meg még az is lehet, hogy hangja is lenne ("te hülye, mitgondolsz, majd a dízelnek lesz hangja?", és még az is lehet, hogy nem minden második autóról köszönne vissza ugyanez a dob.
Irány, a NEM MÉRNÖK kidörrenő gyártó mesterhez.Kinéztem egy dobot magamnak a netről,picit átdizájnoltam, leszűkítettem,miutá megszereztem a méreteit, és 1 nap múlva már az autómon díszelgett.
Eltöltöttem egy kis időt a mester úrnál, nézelődve a műhelyben.. Egyszercsak észrevettem, egy eredeti rémusz dobot az egyik polcon.. levettem, és meglepődve láttam, hogy szétvan vágva..
Kérdem, ez meg mi?
-Hát a saját szemeddel láthatod,hogy miért fizetnél párszáz eurót egy igazi sportdobért.Semmi, de semmi bonyolult dolog nincs benne.Egyszerű felépítés,minőséges rozsdamentes anyagok, ennyi.
Az emberke jópár darabot legyártott ugyanennek a rémusznak a példájára, és szerintem tök jól sikerültek.
Nade, diesel dörrenés...
Mitmondjak?
Szerintem jó lett a rendszer.Gyári csövezés maradt, gyári torok szintén (a motorátépítésig), katalizátort adom elfele, zöldkártya van, és lesz is,a hátsó dob meg fenejól sikerült.
Szóval, a kipufogórendszer elő van készítve a hamarosan sorrakerülő motorátépítésre, amire viszont ráfogom költeni 2-3 komplett sportrendszer árát.
A cél 200 lóerő.(hülyegyerek,szétfog szállni mint a franc)
Igen.. feltétlenül.
Irányzat:
150 PDs motor turbója
Inyektorok
Maf + Map szenzor
150es torok
R32 gyári levegőszűrő + doboz + hideglevegő vezető csövezés
Intercooler
Sachs kuplung
Fej felújítás (pucolás,alkatrészcsere)
Remap (Ecu átírás, nem boxoskodás meg csipkelődés 50.000 forintért)
Szerintem ezután kérdés sem lehet abból,hogy esetleg kevés lenne a fojtás a kipufogórendszerben.
A "waz,felraktam a dobot, most 50lóval többet tud az 1.4esem témával kapcsban" meg, annyit hogy többet elér az ember, ha utánanéz a dolgoknak, és például a dobra szánt pénzből elviszi egy diagnosztikára a kocsiját, esetleg egy minőségesebb olajat önt a motorjába, netán kipucolja a szmötyit a torokból, és esetleg lekapcsolja az EGR-t,vagy leellenőrzi a vákumcsöveket, van e rajtuk lyukacska, ami miatt alapból 15-20 pacit veszít a hőnszeretett autónk a telyesítményből, vagy esetleg! eszébe jut,hogy vajon volt-e már cserélve ezen az autón váltóolaj mióta megvettem (ilyenkor jön,az azmegmi,hol,meddig, kivel, honnan,mitől kérdéssorozat),vagy talán elviszi egy mélytiszításra az autót, ahelyett hogy tescós karbon imitált díszbeölmőt ragaszt a már egyébként is tiszta karc, és felverődéses motorháztetőre.
Na körülbelül ennyi.Gondolom a lényeg lejött, tisztel olvasó.
Ez lenne a véleményem a sajnos gyerekcipőben járó hozzáállásról, meg a tuningolásról országszerte.Tiszelet a kivételnek!
Majd megpróbálok feltenni egy videót a hátsó dobról, akcióban..
Üdvözlet!
Kien
ui.: Csak ne a Mac Donalds előtt szombat este, KÖNYÖRGÖM CSAK NE OTT!
2009-08-16 16:56:00 Válasz
i
iszlai gyula - Hello. En csak annyit szeretnek hozzaszolni, hogy nekem a katalizatortol hatrafele van sportcucc a KiCSI 1.4 es alatt. en azt ertem el vele, hogy mindenki legelabb egy 1.8 as motorra gondol, amikor meghallja. Az hogy jobban megy-e? Hat az biztos h jobban myomom neki, foleg ha csajok vannak az utszelen )
2009-08-11 09:59:00 Válasz
S
Schubert András - Majdnem... Hali
A cikk jó , de kicsit felületes. Bár ha valaki többet szeretne tudni , utánaolvas a témának. Nagy a tudatlanság ebben a témában , és az itthoni kipuff tunerek is gyerekcipőben járnak még.
A húzzunk alá egy hatvanas rendszert idejének ideje lenne lejárnia.
Nem bántani akarom őket , pld a janóék viszonylag jó áron korrekt munkát végeznek , de még nekik sincsen görgős fékpaduk , és nem motortervező mérnökök készitik a kipuffokat...
Ha az ember tényleg komoly rendszert akar , mindenképpen tipuspecifikus cuccot kell venni , igaz ez több mint kétszerese az itthon készitettnek.
Viszont ár/teljesitmény arányban ugye verhetetlen.
Arról nem is beszélve mennyi "kárt" lehet okozni a kisérletezésekkel. Egy túl nyitott rendszer magas fordulaton a kipuff szelepek elégéséhez is vezethet.
Némi folytás mindenképpen kell , mert a teljesen nyitott és méretezett rendszer tényleg dob a TELJESITMÉNYen.
A hangsúly a teljesitményen van , tehát a versenysportban nagy haszna van az ilyen rendszereknek , de utcai használatban az ember ugye nem 6-7e fordulaton jár az autójával , ahol ez a pár plussz lóerő megjelenik...
És biza a nyitott rendszer inkább nyomatékcsökkenéssel jár , jobb esetben a nyomatékcsúcs magasabb fordulaton jelentkezik.
A hangról ugye ne is beszéljünk , mi még a balkánon élünk , lehet "60-as üres cső" , csak ne lőjön le a rendőr. A zölkártyára is ugyenez vonatkozik.
Nyugaton ennek már kúltúrája van , maximálják a hangerőt , károsanyag-kibocsátást , stb...
Az igazi komoly sportrendszerek ezeknek a specifikációknak is megfelelnek , teljesitmény és nyomatéknövekedés mellett...
Üdv
Subi
2009-08-11 09:09:00 Válasz
1 válasz megjelenítése
Toge
Toge - Igaz... Hello Subi!
Teljes mértékben egyet értek veled és ezt is olvastam amit te leírtál. Ezért is érdeklődök itt, hátha tud valaki valami okosabbat mondani, mint ami az én fejemben kikörvonalazódott. Azonban konkrétumot sehol nem lehet olvasni, illetve a kipuffogó rendszer nem is kezelhető úgy, mint egy mélyláda, hogy itt a progi rakd össze otthon. De ha nem gyártanak hozzá típus specifikust, akkor nincs mese csináltatni kell. Lámpát például azért sem fogok gyárit venni, mert németbe R19-hez angel eyes fényszóró csupán 250 ropi. Akkor inkább veszek egy olyat ami mutat is és tetszik, hozzá alakítva a kasztnit és még lehet pénzem is marad valamicske. Hiszen ez a tuning lényege. "Idegen alkatrészeket úgy beépíteni, mintha gyári lenne."
Üdvözlettel Toge
2009-08-11 09:28:00 Válasz
Toge
Toge - Sokat segítettél Hello minden tuning fannak és autó szeretőnek!
Én éppen most gondolkodom abban, hogy csináltatok egyedi leömlőt. R19-hez még külföldön sem találtam még rá. A leömlő után 80-as rendszer lenne (most 50-es gyári), azonban nem tudom, hogy a középdobbal mi legyen. Hallottam olyat, hogy ki is hajíthatom nem kell. Azonban én gázgyorsítóban gondolkodok, ez butaság volna? A gyertyát nem említetted, igaz más témakör is, azonban érdekelne, hogy a nagyobb és stabilabb ív ténylag annyival jobb égést biztosít-e, hogy megérje befektetni (nem teljesítmény növelésre, hanem jobb égésre gondolok)? A turbós kérdés viszont engem is érdekelne. Nagyon sok oldalon, ahol írnak a turbó felszereléséről, azt írták, hogy ezt meg azt tedd bele és már téphetsz is mindenkit megalázva, mert szuper járgányod lesz. Azonban máshol olyat is írnak (ami számomra hihetőbbnek tűnik), hogy inkább csak azokat a motorokat ajánlatós tölteni, amely gyárilag is kijött így, egyébként töö alkatrészt is meg kell erősíteni illetve módosítani, illetve az elektronikát szintén ajánlatos hozzá állítani.
Egyébként szuper az oldal és nagyszerűek a cikkek, csak így tövább. A Főnixnél tuti találkozunk!
A lóerő legyen veletek!
2009-08-11 08:50:00 Válasz
b
big dewil - Mi wan akkor, ha 4 db kettös csö, a belsö xépen perforálwa perxe és más semmi nix a werdán?
Nöl, awagy csökken a teljesitmény?
2009-08-11 08:42:00 Válasz
vforvendetta
vforvendetta - jó téma :D Sziasztok!
a katalizátór kicserélése egy átlagos csőre már nem lehetséges ha szeretnél zöld kártyát ... amúgy meg régen a LADA\"sok sporoltak vele ^^
Celldweller a kérdésedre a válasz igen lehet csak szakemberhez kell vele fordulni. Nagyon sok munka van egy nem turbós autó turbossá alakításával. Ha érdekell a téma nagyon szívesen írok erről egy cikket
mellékesen ha valakit érdekell még a téma az itt tud utána olvasni
https://www.deviltuning.hu/?oldal=42&uid=1540&cmd=show&id=108
https://www.deviltuning.hu/?oldal=42&uid=1540&cmd=show&id=109
2009-08-11 03:53:00 Válasz
Celldweller
Celldweller - jó kis cikk
ami kérdéses, hogy a katalizátor levétele után megkapná e a zöld kártyát
a sportgyertykról nem beszéltél
amúyg egy 1,4 es motorra is lehet tenni turbót?
2009-08-11 02:03:00 Válasz
Z
Zeke Ferenc - Jó Csak igy tovább Szerintem ez a cikk nagyon jó lett szeretek tanulni bár ezzel gondolom nem csak én vagyok így ha autóm teljesítmény vagy optikályán van a hangsúly. Örülnék ha egyre több ilyen cikk lenne mert akkor normál hétköznapi emberek is könnyebben megértik a tuner szerelmeseket .
2009-08-11 01:31:00 Válasz
peet
Dajka Péter - Szintén jóó! :) Nagyon jó cikk, megmutatom vagyis majd javaslom a srácoknak is, h olvassák el! De sajnos a sport rendszerek tényleg drágák... De hát többet is nyújtanak! Ha a katalizátor helyére un. "gázgyorsítót" helyezünk, akkor annak ugyan az a szerepe, mint a katalizátor helyére rakott csőnek? Vagy ezek mégjobban rásegítenek?
2009-08-11 01:13:00 Válasz
Z
Zelizi Pál - Jó! Nagyon jó lett! Érthető nyelven elmagyarázza a lényeget! Tetszik!
Hát nekem nincs komoly kipuff rendszerem, csak a hátsó dob van megbolondítva, amitől iszonyat brutál hangja van, de szerintem szép öblös, de már alapjáraton nagyon durván rezegteti az ember dobhártyáját. Tudom nem ez a lényeg, de engem igazából (még) nem érdekel a teljesítmény növelés... nem mondom, ha qrva sok pénzem lenne, nem akarnám kihozni a maxot akár ebből a kis 1.6-ból, mert lehetne ebből is vadálatot csinálni, csak pénz kérdése, de nekem igazából elég ez a gyári 75 LE... és igen! vagy 7 éve még én is így gondolkodtam 19 évesen, hogy besétáltam a tuning bótba, csak úgy vettem egy középdobot (jelenleg a gyári van fent), hátsó dobot, sportlégszűrő + gyertyák és akkor már kb. 90 LE-nél járok... Ma már én is csak nevetek ezen. Ez a brutális, de komolyan mondom, hogy szép hang nekem csak az autó megjelenése miatt kell, szinte az optika része Tudom, sokan azt mondják, hogy minek egy 1.6-os autót így megvadítani optikailag... én azt mondom, miért ne? De ennek szerintem része a sportos hang is, amit nekem ez a dob+vég kombináció maximálisan kiszolgál... néha még sok is . De én nem vakítom a népet, hogy húú, ennyi meg annyi LE-s lett az autó. Ez engem jelenleg nem érdekel. Biztos nem olyan a hangja mint egy komoly, teljes kipuf rendszernek, de higgyétek el, tényleg szép öblös már alapjáraton és ha kicsit odalép neki az ember, akkor is nagyon szép és egyáltalán nem kelt szerintem vicces hatást. Jó tudom, csak szemfényvesztés az egész, többet mutat így az autó, mint amennyit tud, de én ezt nem is tagadom, nekem így tetszik és kész.
ÜdVW!
2009-08-11 00:50:00 Válasz