RAT tuning
Így tudsz moslék autóval, fillérekből tuning szépségversenyt nyerni...
Rendes gyerek vagy te, csípem a búrádat, úgyhogy gyere, elmondom mit kell csinálnod...
A dolog nem is annyira bonyolult, nem lesz szükség igényes munkára, csak jó ízlésre, találékonyságra, na meg persze a nagyfater, vagy a nagymuter sufniba dobott régi autójára.
Nincs nekik? Akkor irány a bontó és 50 rugóért keresned kell egy műszakilag és főleg motorikusan elfogadható állapotú rozsdás, bemattult ócskavasat.
Patkányt építeni jó móka és tetszeni fog neked is...
Miért jó RAT tuning patkányt építeni?
Mindenki megnézi, fotózzák, odamennek az emberek hozzád és kérdezősködnek, neked pedig dagad a májad...
Végre lehet egy olyan autód, amire nem kell vigyáznod. Meghúzhatod, felakadhatsz vele bárhova és nagy ívben tojhatsz a Magyar utak minőségére.
Ebbe az autódba beletolhatsz minden agyatlanságot, nem kell azon aggódnod, hogy illeni fog-e rá egy lángcsóvás visszapillantó, vagy jó lesz-e bele a padláson rohadó fakormány, amelyet hiperégés lenne betenni a zsír autódba.
Nem kell hétvégénként lemosni.
Ócsó.
Csak a motorra és a futóműre kell költened, mert az a pénz, amit normál esetben belelocsolsz az optikába, az most mehet bele egy irtó paraszt motorba és kezdődhet az élményautózás!
Nincs is jobb annál, mint amikor egy ilyen rakás szarral bünteted a hülyegyerekeket a lámpánál, akiknek lövésük sincs a tuningról és még mindig a fast endö fjúriusztól csipás a szemük, a muter agyonspoilerezett és szétledezett 1,6-osában.
...és még sorolhatnám.
Ő itt "csótány"! Én építettem és nagyon szerettem...
Na persze nem volt ennyire szép, mint ez a Golf! Ebbe pl. első látásra szerelmes lettem... (ráadásul strandkorlátkék) gyönyörű...
A golf láttán bele is jött a lábamba a bugi, szerintem az idén én is összepakolok egy patkányt, ha minden jól megy.
Na jó akkor nézzük, mire is kell költened, ha patkánnyal akarsz büntetni
RAT tuning autó építés:
Szerezned kell egy kívülről lerohadt de jó motorral megáldott, lehetőleg Német autót, pl: Golf, BMW
Próbálj meg ezekből olyat szerezni amelyek már gyárilag is erős motorral jöttek ki, mert előbb, vagy utóbb úgyis hiányozni fog a power és kukába fogod dobni a projektet, ha egy gyárilag 1,4-es autó motorcseréjét kell elintézned.
Leszakadt farzseb BMW nagy motorral, porig ültetve, germán felnivel. Ennek van jövője.
Nézz egy 1,8-as, vagy lehetőleg még nagyobb benzintemetőt, hiszen úgyis csak második autónak fogod használni, akkor meg kit érdekel a fogyasztás, úgyis a menetteljesítmény lesz a lényeg.
A motort mellesleg pöpecül fel szokták újítani néhány patkányban, óriási poén, amikor az autód kívülről egy rakás ócskavas, de a motortérnek meg van adva a tisztelet. Gyönyörűen lefújt motortér, rommápolírozott blokkal.
Hogyan tudsz brutál külső optikára szert tenni?
Nos ezt többnyire megoldotta már helyetted az idő, de a helyzet nem ennyire egyszerű.
Nem bonyolult: felcsiszol, öntöz, majd gyönyörködik a rozsdában
A jó fényezés titka:
A jó fényezés az igazi napszítta szín, olyan színt érdemes keresned, ami már az autó új korában is csak árengedménnyel volt eladható, pl. világoskék, beige, útkaparónarancssárga stb.
Az autód szépségét még külön fokozza, ha más színű elemek kerülnek beépítésre...
mint például ennek szépségnek az ajtaja.
Ez valaha világoskék lehetett, ami már elég retrós, de rá lehet még erre is segíteni egy kis rozsdával.
Egy jó rozsdaboglya porig ültetve, zsír felnikkel, plusz naplemente... :) Annyira paraszt, hogy kicsit be is könnyeztem...
Ha túl divatos a RAT tuning autód színe, akkor a következőket teheted.
- Lecsiszolod, lemezig és minden nap locsolod a gépet, mint friss betont. Ettől gyönyörűen be fog rozsdásodni egy idő múlva.
- Megveszed a lehető legrosszabb színű és állagú festéket, amit csak kapni lehet a piacon. Mattfekete, halványzöld, a lényeg, hogy ultra gáz és jó retrós legyen a szín, lehetőleg matt felülettel, rossz minőségben.
Ezt felhordhatod ecsettel, vagy ami még jobb...
TEDDY HENGERREL!!!!
Én is ezzel festettem le csótányt matt feketére. Nem volt nagy munka.
Természetesen száradás után nem árt néhol visszacsiszolni fémig, hogy azért a rozsda se dögöljön éhen.
Egész helyes kis rozsdatenyészet költözött az ajtóm alá, biztos jó helyük volt csótányon, mert szaporodtak is.
A jó RAT tuning kaszni titka:
Az itt-ott horpadt, rozsdás kaszni igencsak divatosan mutat. Nem baj ha hiányoznak díszlécek, légbeömlők, lámpák, vagy hiányzik a lökhárító, ez tök jó.
Egy ilyet már nem biztos, hogy megéri megvenni...
Bemattult indexek, besárgult, hiányos (félszemű) lámpák, tele olyan lomokkal, amelyek a 70-es években dívtak.
Ami érdekesség, hogy a lepukkant kinézetet érdemes néhol megtörni hibátlanul krómozott alkatrészekkel. Ilyen volt a krómozott Corvette visszapillantó tükör is a csótányon. Itt az sem gáz ha egy bicikli visszapillantót használsz, pláne akkor nem, ha krómozott és az ajtó helyett a sárvédő elejére teszed. Így paraszt, így szép.
Minden pukkant az autón de a lámpa, a dísztárcsa és a visszapillantó úgy fénylik, mint a pacal...
Minden mattos, nincs díszcsík csak négy ragyogó dísztárcsa. A kiszélesített acéltárcsa külön érdemel 6 csillagot!!!
Cseppet sem gáz, ha hiányzik néhány elem az autóról. Díszcsík, lökhárító, motorháztető, sárvédő? Minek? Bár ha utcán is szeretnél vele járni, akkor érdemes ezekből megtartani azt, ami a rendőröknek is kell.
Naggyon parasztul néz ki, de egy ilyen autóért azonnal főbelőne a rendőr
Motorháztető? Minek?
Nincs lökhárító és nincs index
Itt még a hűtőrács néhány darabja sem került elő a sufniból
Az nem gáz, ha a hiányzó alkatrész helyén csak egy lyuk tátong...
Az autód külső fényét tovább emelik, az igénytelenül felfestett pepita elemek, a 80as évek elejét idéző béna csíkok, vagy a régi amerikai autóknál használt fa oldal...
Minél több ideig nézed ezt a golfot, annál szerelmesebb leszel bele. Paraszt a felni, a barna ajtó és a legparasztabb 70es évekből szökött kék-fekete csík...
"Elmaradhatatlan optikai tuning" kellékek:
Sárga ködlámpa, lehetőleg csak 1 db legyen, pukkadék tetőcsomagtartó, rozsdás hordóval, biciklivel, pótkerékkel, talicskával, gumicsizmával, kapával, szalmabálával és kopott ótvaros régi bőrönddel.
Jellegzetes RAT szokás a piros felni, fehér peremű gumival és csillivilli krómozott dísztárcsával.
Direkt ferdén felrakott, leesni készülő rendszámtábla és márkajelzés.
Unocal 76 laszti a böszme gyári antennán, itt még az utánfutóra is jutott egy :)
Annyira tuskó hátulról az autó, hogy most letérdepeltem és meghajoltam!!!
Akármennyire is sportos a gép, itt a gyári, filctoll vastagságú kipufogó a menő.
Elmaradhatatlan matrica tuning:
Csak néhány matrica a teljesség igénye nélkül...
Moon eyes |
UNOCAL 76 |
vaskereszt |
Mr. Horsepower |
STP |
RAT FINK |
RAT tuning futómű és felni:
A patkányokon a vörösre, sárgára, vagy fehérre festett gyári lemezkerék játszik, makulátlan króm dísztárcsával, vagy csak pucéran...
Nagy divat a németeknél, hogy a germán stílusra jellemző nagyon széles, peremes de kisebb átmérőjű felniket használnak.
Szokás a lemez felnibe beletoldani, így egy jó germános úthenger kerék lesz az autón, szétfeszített peremű gumikkal, ráadásul óccsó...
A másik jó szokás még, régi retrós felniket használni, de nézz szét a képek között, olyat nem raktam be, ami gagyi.
FONTOS! Bármennyire is úgy néz ki, hogy patkányoknál bármi feltehető az autóra, jó néhány dolog, azért nem állja meg a helyét. Pl. nem látsz sehol rally jellegű küllős, a japán, vagy DUB stílusnál használatos felniket és pláne nem műanyag dísztárcsát.
Az ültetést most sem úszod meg...
Mivel nincs az autód elején leszakítható hótoló, és nem baj ha leér az autó a földre ezért nyugodtan lehet ültetni, SŐT kötelező!!!
Ez a patkány építés valahol arról szól, hogy tojsz az autó kinézetére és az autózás örömére helyezed a hangsúlyt. Ehhez, viszont jó motor, sportos és ültetett futómű, valamit brutál vastag kerekek kellenek.
Maga a RAT FINK figura is az édibédi, tökéletes és puccos Mickey Mouse ellentéte.
Míg mások puccos csillivilli, de gyenge autóval járnak, addig a RAT rajongók megadják a vasnak azt a motort és futóművet, ami az élvezethez kell és csak bosszantják a piperkőcöket.
Káprázatosan sz@r beltér:
A beltér itt teljesen funkcionális, minél lepukkantabb, annál jobb. Itt maximum egy-két ótvaros pokrócot, vagy tök gáz csöcsibecsét érdemes beszerezned, pl.: fagolyós masszírozós üléshuzat, szélvédőre cuppantható ventillátor.
Én a csótány "enteriőrjét" farmergatyákból készített műszerfalborítással varázsoltam elbűvölővé:
Honnan származik a RAT tuning mánia?
A patkány építés az USA-ból jött. Az 50-es években, amikor csak rommákrómozott szép, nagy és drága autókat lehetett vásárolni, akiknek nem volt pénzük új autóra, többnyire a világháború előtti autókat felújítva szereztek maguknak combos versenygépeket, mint pl. ez itt:
Aztán hobby lett belőle, ami mindenkit megfertőzött, az európaiakat, engem és...
Téged?
Te építenél patkányt?
Vagy lehet, hogy már van is ilyen kincsed?
Elmentem lazulni...
Üdv:
Bali
ui: Ezer köszönet Balumester kollégának az ihletért és azért, hogy feldobta a témát.
Hozzászólások RAT tuning cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.