Bilstein tuning lengéscsillapítók...
A Bilstein gátlók története és fajtái
A Bilstein cégtörténete:
ThyssenKrupp - Bilstein Tuning GmbH - Szakértő a lengéscsillapítók gyártásában. 1873-ban alapult a cég, August Bilstein által. 1928-ban, az első lökhárító megjelenése után kezdtek elterjedni a gáztöltésű lengéscsillapítók. A Bilstein 1957-ben a Mercedes Benz első beszállítójává vált gáztöltésű lengéscsillapítóival. Azóta is számos jelentős autómárkához gyári beszállító, mint például: Daimler Chrysler, Smart, Ferrari, Porsche, Jaguar, Bugatti, Lotus, Subaru, Toyota, Nissan, Skoda, BMW, Volkswagen.
A sokak számára tuning és sport szegmensben közismert Bilstein márka, mára egy teljes portfoliót kínál. A legszélesebb palettával rendelkező lengéscsillapító gyártó, egyedüli technológiával, világszerte elismert, vezető céggé vált. Választékában mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet, legyen az, sportos, utcai vagy terep használatra.
BILSTEIN B1 szerviz elemek
A BILSTEIN szerviz-elemekkel minden lengéscsillapító-csere tökéletes lesz.
A BILSTEIN szerviz elemek porvédő- és ütközőgumikból állnak. Ezen elemek kicserélése kötelező. Ezekhez egy széles toronycsapágy program is megtalálható. A magas BILSTEIN minőségi igények kielégítése érdekében, a szervizelemeket is kizárólagosan gyári minőségben nyújtjuk.
BILSTEIN B2 olajos, gyári minőség
Olykor vissza kell venni a gázból, hogy egy szituációt optimálisan mérlegelhessünk.
A BILSTEIN B2-es olajos lengéscsillapítóval egy költséghatékony alternatívát nyújtunk magas minőség mellett, azon járművek számára, amelyekben gyárilag olajos lengéscsillapító került beépítésre.
BILSTEIN B4 gáz nyomású
- gyári minőség
- 100% gáznyomású technológia
Mindig jobb.
Az eredeti kenterbe ver minden másolatot. 1954 óta vagyunk eredeti gyártók, mint a "de Carbon" elv szerinti egycsöves, gáznyomású lengéscsillapítók feltalálója. A know-how és a fejlesztőerő, amire folyamatosan nap, mint nap nagy hangsúlyt fektetünk, szolgálják a fekete BILSTEIN magas minőségét. Ez a plusz növeli egyben a biztonságot is. Fékezésnél, terhelésváltozásnál, kemény útviszonyoknál egyaránt. A B4-es gáznyomású lengéscsillapítóval egy gyári beszállítású terméket kínálunk.
BILSTEIN B6 Sport
- BILSTEIN egycsöves rendszer
- Upside-Down technológia
- A Nürburgring Nordschleife pályán tesztelve
Fejlesztett irányítás
Van, akinek még bizonyítania kell, s van, aki már bizonyított! Itt van a BILSTEIN magas teljesítményű B6-os lengéscsillapítója, utcai és terep használatra, amely ideális megoldást nyújt azon vezetők számára, akik tudatosan szeretnének saját maguknak valami jobbat! Ültetés nélkül is kimutatja a foga fehérjét, és megbízható munkát végez a hétköznapi közlekedésben. Optimális úttartás, megnövekedett sávstabilitás, kitűnő csillapítóerő. A B6-os lengéscsillapító a sportos érzés mellett a biztonság terén is a legjobb választás, még utánfutó esetében is.
BILSTEIN B8 Sprint
- BILSTEIN egycsöves rendszer
- Upside-Down technológia
- A Nürburgring Nordschleife pályán tesztelve
Tökéletesen megfelelő
Az ültetett nem jelent automatikusan jobbat, ugyanis nem az optika, hanem a lengéscsillapítók, és rugók optimális beállítása határozza meg a minőséget. Speciálisan ezért fejlesztette ki a BILSTEIN, ültetett járművekhez a B8-as lengéscsillapítót. A lerövidített, magas teljesítményű lengéscsillapító, rugóselemeivel, a futómű optimalizálásában kiváló. Gyorsabb sávváltás nagyobb sebességnél, rázós utakon, úthibák kikerülése. A B8 Sprint változat nemcsak jól néz ki, de kifogástalanul is csillapít.
BILSTEIN B10 Power Kit
- BILSTEIN gáznyomású kétcsöves rendszer
- A sportrugók nagy szilárdságú anyagból készülnek
Érezd az erőt!
A B10 Powerkit 60/40 ékforma, kinézetet és sportos úttartást kínál hihetetlen áron. A rövidített 2 csöves gáznyomású lengéscsillapító harmonizál a progresszív ültetőrugókkal. Több biztonság, fékezésnél, nagyobb stabilitás, kis oldaldőlés garantálja a vezetés örömét, kellő komfort mellett.
BILSTEIN B12 Tuning Kit
- BILSTEIN egycsöves rendszer
- Upside-Down technológiával
- A sportrugók nagy szilárdságúak anyagból készülnek
Teljesítményre tervezve
Az autóvezetés élményéhez a motor teljesítménye mellett főleg a futómű technikája járul hozzá. A nagy teljesítményű B12 a BILSTEIN sportrugókkal összejátszva meghatározóan megváltoztatja a tapadást, az alul- és túlkormányozottságot. Egy 30-40 mm-es ültetésnél a B12 garantálja a tökéletes kezelhetőséget, a magas biztonsági tartalékot, hihetetlen dinamika, magas komfort és élettartam mellett.
BILSTEIN B14 PSS
- BILSTEIN egycsöves rendszer
- Upside-Down technológiával
- Versenysportrugók nagy szilárdságú anyagból
- Állítható magasság (a rugótányér és a kontra anya alumíniumból készül)
Határok nélkül
"Versenysport technológia az utcára" -a B14-gyel a BILSTEIN mérnökei ezt az elképzelést valósították meg, ami óriási előnyt jelent. A B14 PSS-nél a jármű magassága, az első és hátsó tengelynél max. 50 mm-rel csökkenthető, egy behatárolt 20mm-es állítási tartományon belül. A B14 PSS extrémen terhelhető egycsöves Upside-Down technológiája gondoskodik minden szituációban a kiegyensúlyozott menetteljesítményről és a vezetés öröméről.
BILSTEIN B16 PSS9/PSS10
- BILSTEIN egycsöves rendszer
- Upside-Down technológiával
- Versenysportrugók nagy szilárdságú anyagból
- Állítható magasság (rugótányér és kontra anya alumíniumból)
- Húzó és nyomófokozat egyidejűleg 9 fokozatban beállítható
A csúcsra!
Ezzel a futóművel a BILSTEIN mérnökei egy új teljesítményű kategóriát alkottak! A B16 PSS9-es lengéscsillapítónál, a jármű magassága, az első és hátsó tengelynél max. 50 mm-rel csökkenthető, egy behatárolt 20mm-es állítási tartományon belül. Beépített állapotban egy beállító kerék segítségével 9 karakterisztika változtatható, illetve minden szituációban gondoskodik a jármű professzionális beállításáról.
OE, gyári minőség:
Technológia transzfer a gyári beszállításból, és Versenysportból
Bilstein a szinonimája a kiváló minőségnek és a magas teljesítménynek a futóműgyártásban. Gyári partnereinkkel együtt fejlesztünk és gyártunk széria lengéscsillapítókat a Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Audi, Bugatti, Ferrari, Lotus és Jaguar valamint sportos különszériákhoz, mint a VW Golf R32, Mercedes-Benz DTM CLK vagy a Mitsubishi Lancer Evolution 8 MR autótípusokhoz is. A legmodernebb technológiák, innovációk valamint mérnökeink tudása érezhető minden termékünkben.
Gáz:
A Bilstein gáznyomású lengéscsillapító technológiája
Minden Bilstein futómű nagy teljesítményű gáztöltésű technológiára épül. A gáztöltésű garantálja, hogy a lengéscsillapítóban az olaj nem habzik fel. (kavitáció) Extrém helyzetekben is rendelkezésre áll a megfelelő csillapítás, mely biztosítja a mindenkori magas tapadásról és dinamikus úttartásról. Sport futóműveknél kötelező a gáztöltésű lengéscsillapító használata, mely kiszerelt állapotban felismerhető a kirugózó dugattyúrúdról.
A BILSTEIN egycsöves technológia:
A motorsportban, és a széria sportautóknál a nagy teljesítményű egycsöves BILSTEIN a standard. Ennél az egyfalú lengéscsillapítónál keletkező hőenergia direkt a környezetnek adódik át. A nagy működő felület révén alacsony áramlási nyomás keletkezik. Emellett a nagyobb teljesítmény mellett, nagy csillapító erő áll rendelkezésre.
Jobb kezelhetőség, több komfort, magas biztonsági tartalék. Az egycsöves technika keretében a Mc Pherson rendszerű lengéscsillapítónál, az ún. Upside-Down technológiát alkalmazzák. A versenysporthoz fejlesztették ki és 100%-ban elterjedt. A kopásálló krómcső sikló csapágyon mozog fel-le. Így a támasztó és oldalerő nagy felületre oszlik, ami egy szinte merev kapcsolatot létesít kerék és karosszéria között.
A BILSTEIN ültetés:
A BILSTEIN mérnökök minden járműhöz kiszámolják a megfelelő ültetést. Minden érv figyelembevételre kerül. Aerodinamika, komfort, mindennapi használhatóság, menettulajdonság, optika. A fejlesztés végén mindig az optimálisan alkalmazható technológia áll. Lehet ékforma futómű (60/40 mm), decens ültetés (30 mm) vagy állítható futómű (30-60 mm).
Állíthatósági tartomány:
A futómű állíthatósága a beépítés után sem probléma. A menetes cső jó minőségű anyagának köszönhetően a masszív alumíniumból készült rugótányér és kontra anya könnyen szabályozható. A beépített állíthatóság lehetővé teszi egyéni magasság beállítását is.
A versenyrugók nagy szilárdságú anyagokból minden szituációban tisztán előfeszített állapotban gondoskodnak a tökéletes útkapcsolatról.
Állítórendszer:
A BILSTEIN B16 PSS9-es lengéscsillapítóval a BILSTEIN mérnökök új teljesítménykategóriát alkottak. A 9 menetkísérletben nyert, és ez által definiált csillapító beállítás, lehetséges nyomó és húzó fokozatban. Beépítést követően egy alumínium kerék forgatásával lehet ezeket a beállításokat kiválasztani, a különböző szituációknak megfelelően. A csillapítóerők egyidejű hangolásának köszönhetően a nyomó- és húzóerők a BILSTEIN B16 PSS9-nél mindig tökéletesen passzolnak. Az egyidejű csillapító erő hangolása csak egycsöves rendszereknél lehetséges.
A beállítás kérdése:
Egy BILSTEIN futóműtől mindig többet lehet elvárni. A BILSTEIN mérnökök a legmodernebb anyagok és technológiák felhasználásával fejlesztik a futóművet -a vezetési élményért. A BILSTEIN lengéscsillapítók beállítását (komfort és sport) igényes menetkísérletek során tesztelik. A Mercedes Benz futóművének beállítása, a papenburgi tesztpályán és a legendás nürburgringi Nordschleifén (ami a legkeményebb versenypálya a világon) történik, a végsőkig tesztelve.
Nagy sebesség, nyomvonalváltás, komfort, kezelhetőség, jármű egyensúly, tapadás. Ezekkel az igényekkel találkozik egy futómű a tesztelés során. Csak akkor kerül a piacra, ha a magas BILSTEIN elvárásoknak megfelel. A futómű ilyen kritikus helyzetközeli viselkedése, nagyban befolyásolja a vezetési élményt!
BILSTEIN Zsinórmenet:
A speciális BILSTEIN zsinórmenet nagyon könnyen tisztítható, s ez által véd az agresszív külső hatások ellen.
A menetemelkedés úgy van kialakítva, hogy az alumínium rugó tányér néhányszori elfordításával elérhető legyen a kívánt járműmagasság.
BILSTEIN TRIPLE-C Technology:
Új 3-rétegű bevonat biztosítja a termék tökéletes védelmét és tetszetős megjelenését.
- A különleges horganyötvözet tökéletes egységet alkot a lengéscsillapító alapanyagával. Ez a teljes körű korrózióvédelem alapja.
- Köztes bevonat, mely a horganyréteget zárt homogén felületté teszi.
- Ez a fedőréteg, mely a korrózió- és kopásvédelem mellett a terméknek egyúttal tetszetős megjelenést kölcsönöz.
A külső bevonatok ellenőrzése:
Bilstein cég minden egyes lengéscsillapítót több mint 600 órás sópermet-tesztnek veti alá (a DIN 50021 SS szabvány szerint).
Ami igazán számít:
Ültetés és sportfutómű - igazi vezetési élmény!
Egy jármű ültetésekor, a sportos megjelenést, dinamikus utazást és optimális kényelem mellett a tökéletes útfekvést is elvárjuk.
Ezen cél elérése érdekében, az ideális ültetés és magas teljesítményű technológia bevetése, kötelező. Amikor technikailag tudatosan csökkentik a rugótávot, megváltozik a jármű aerodinamikája és tengelygeometriája. A rugótáv csökkentésével, a rugó- és csillapítóerők kompletten új kialakítása szükséges. A járművet érő magas terhelésnek köszönhetően, ügyelni kell nagy teljesítményű komponensek bevetésére is.
A komplett BILSTEIN futóművek képviselik az ideális megoldást. Igazi vezetési élmény!
Hozzászólások Bilstein tuning lengéscsillapítók... cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.