
Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz
Csináld magad, ha elakadsz akkor hívd Zsoltit.
Fontos!
Semmiképpen sem ajánljuk, hogy az első autóhifi bekötést magad végezd el. Egy rossz bekötés nem csak azonnal tönkreteheti az autóhifidet, de rosszabb esetben porig is éghet az egész autód.
Nagyon fontos, hogy nem elég bekötni, hanem tapasztalt jó hallású autóhifisnek kell beállítania a rendszeredet, különben hiába vásárolsz drága és jó minőségű autóhifit, az rossz beállításokkal hallgathatatlanul fog szólni.
Ennyi, csak szóltam előre, hogy még most sincs késő bejelentkezned egy beszerelésre a 0670/4506440 telefonon. :)
Autóhifi beszerelés és bekötési rajz
Íme az autóhifi bekötési rajz, amit kerestél.
Ez egy bonyolultabb autóhifi beszerelési rajza, de látszik rajta, a 4 csatornás erősítő bekötése, a 2 csatornás erősítő bekötése, a kondenzátor bekötése és a mélyláda bekötése is.
Ha valami nem jön le egyértelműen a rajzból, akkor bátran olvass tovább, mert ez a bekötési rajz itt-ott, azért magyarázatra szorul és léteznek speciális esetek is, amikor az autóhifi beszerelése során ettől el kell térned.
Autóhifi beszereléshez a következő szerelési anyagokra lehet szükséged:
- Autóspecifikus rádiókeret 1 DIN
- Autóspecifikus rádiókeret 2 DIN
- Autó specifikus hangszórókeret
- Autó specifikus ISO csatlakozó
- Antenna csatlakozó átalakító
- Jelszint átalakító
- Autóhangszóró csatlakozó
- RCA kábel
- Kábel szett autóhifi beépítéshez
- Autórádió csatlakozók
- Kijelző és kormány távirányító adapter
- Biztosíték, biztosítékház
- Kondenzátor
- Üres mélyláda
- ISO csatlakozó
- Villás csatlakozó
- Akkusaru
- Gyűrűs csatlakozó
- Speciális akkumulátorok
- Vonalkimeneti csatlakozó
- Tápkábel
- Tápelosztó blokk
Ezeket a kütyüket meg is tudod rendelni ide kattintva.
Mi kellhet még az autóhifi beszereléshez?
Speciális autórádió keretek, csatlakozók, hangszóró beépítő keretek is kellhetnek az autódhoz.
Ezt úgy tudod a legegyszerűbben leellenőrizni, hogy beírod az autód típusát az oldal tetején lévő keresőbe és nyomsz egy entert.
A rendszer ki fogja neked dobni az összes speckós cuccot, keretet, illesztőt és csatlakozót, ami az autódhoz kellhet az autóhifi beszerelés folyamán.
Ha nem tudod pontosan mire lehet még szükséged, akkor hívd Zsoltit a 70 - 450 644 0 számon és ő majd segíteni fog neked, hogy ne maradjon ki semmi az autóhifi bekötéshez.
Milyen kábel kell az autó erősítő bekötéséhez?
Amire mindenképpen szükséged lesz:
Kábel szett: Ebben a legtöbbször benne van az összes olyan szerelési anyag, amire egy erősítő bekötésénél szükséged lehet. Kábel szettek itt
2 csatornás, vagy monoblokk erősítő bekötéséhez a következőket szokta tartalmazni a kábel szett:
- 5 méter piros pozitív tápkábel
- 1 méter fekete negatív tápkábel
- Autóhifi biztosíték és biztosítékház
- Gyűrűs kábelszem, 1 fekete a testhez való csatlakozáshoz, 1 piros az akkumulátorhoz való csatlakozáshoz
- 1db 5 méteres 2 csatornás RCA kábel, a rádió és az erősítő összekötéséhez, amely tartalmazza az erősítő bekapcsoló szálat is, ha nem, akkor ezt is mellékelik a csomagban.
Hangszóró kábeleket csak ritkán tartalmaznak a kábel szettek, ezért ebben az esetben szükséged lesz még 1-2 méter mélynyomó hangszóró kábelre is.
4 csatornás erősítő bekötéséhez a következőket szokta tartalmazni a kábel szett:
- 5 méter piros pozitív tápkábel
- 1 méter fekete negatív tápkábel
- Autóhifi biztosíték és biztosítékház
- Gyűrűs kábelszem, 1 fekete a testhez való csatlakozáshoz, 1 piros az akkumulátorhoz való csatlakozáshoz
- 2db 5 méteres 2 csatornás RCA kábel a rádió és az erősítő összekötéséhez, amely tartalmazza az erősítő bekapcsoló szálat is, ha nem, akkor ezt is mellékelik a csomagban.
Hangszóró kábeleket csak ritkán tartalmaznak a kábel szettek, ezért ebben az esetben szükséged lesz még 1-2 méter mélynyomó hangszóró kábelre és kétszer 5 méter hangszóró kábelre az első hangszóró szett bekötéséhez is.
Amennyiben az erősítődnek nem bedugós, hanem csavaros tápcsatlakozója van, mint a fenti erősítőnek, akkor villás csatlakozókra is szükséged lesz, a legtöbb kábelszett ezt is tartalmazza.
A képen látható még az a kis gumigyűrű is, amelyet a tűzfalon fúrt lyukba kell illesztened, hogy a lemez ne vágja el, ne dörzsölje ki az erősítő pozitív tápkábelét.
Ha nem kábelszettet vásárolsz, akkor ezeket külön külön kell megrendelned.
Érdemes külön külön rendelni, ha jó minőségben akarod hallgatni az autóhifi rendszeredet. Érdemes drágább hangszóró és RCA kábeleket vásárolni, mert ezek olyan szinten szólnak bele a rendszered hangjába, mint egy erősítő, vagy egy hangszóró.
Milyen vastag kábelekre lesz szükséged?
Tápkábel vastagsága: Most bele lehetne bonyolódni mindenféle hosszúsággal kábel ellenállással kapcsolatos képletekbe, de az a legegyszerűbb, a következők szerint választasz tápkábelt.
Feltételezem, hogy 5 méterre lesz szükséged, ez a legtöbb autóba bőven elég.
Nézd meg az erősítődben lévő biztosítékokat és válaszd meg e szerint a kábel vastagságot. Ha több biztosíték van benne, akkor a biztosítékok összegével számolj.
40 Amperig elég a 10-es tápkábel vastagság.
80 Amperig elég a 20-as tápkábel vastagság.
Ezek felett ettől vastagabb tápkábelt érdemes használnod, vagy ha több erősítőd van, mint a fenti beszerelési rajzon, akkor érdemesebb tápelosztó blokkok használata helyett mindkét erősítőnek külön-külön tápkábelt behúzni.
Hangszóró kábel vastagsága: Itt tulajdonképpen nem a vastagság számít, hanem a kábel hangja, mert igenis a kábel hallhatóan beleszól az autóhifi rendszered hangjába. Aki komolyabban foglalkozik az autóhifivel, az ugyanúgy teszteli és meghallgatja a hangszóró kábelek hangját, mintha az egy erősítő, vagy hangszóró lenne. Bármennyire is furcsa a kábelek hangja között valóban hallható különbség van.
Ha nem érdekel a kábel hangja, akkor valamilyen 2,5mm-es hangszóró kábelt érdemes venned, lehetőleg ne válassz túl gagyit.
Mélyládához válassz 2,5 és 4 mm közötti kábelt.
Autóhifi beszerelés lépésről lépésre
1. Vedd le a pozitív akkusarut az akksidról.
2. Bontsd meg mindkét oldalon a küszöböt és nézd meg, hogy melyik oldalon futnak az autód gyári kábelei.
Az erősítő bekötéséhez szükséges tápkábeleket ott érdemes vezetni, ahol az autód gyári tápkábelei is futnak.
A hangszóró és RCA kábeleket az autónak azon az oldalán érdemes vezetned, ahol nem futnak gyári kábelek, mert ezek képesek összeszedni a "generátor zaj"-nak becézett sípolást, amely az őrületbe fog kergetni.
Sok autóban futnak mindkét oldalon gyári kábelek, igyekezz ezeket a hangot szállító kábelekkel jól elkerülni, mert sípolni fog a rendszered, amikor beindítod a motort.
3. Keress egy lyukat a tűzfalon valahol az akkumulátor környékén, ahol át tudod majd vezetni az utastérbe a piros pozitív tápkábelt.
Nagyon ügyelj arra, hogy a tápkábel, olyan helyen legyen elvezetve, ahol semmilyen mozgó alkatrész nem tudja kidörzsölni, pláne elvágni nem.
Sokszor nem kell fúrni, mert a legtöbb autón vannak kihasználatlan lyukak a tűzfalon, amelyek az utastérbe vezetnek és csak egy gumi dugó takarja el őket.
Ha találsz ilyet, akkor használd, ha nem akkor jöhet a fúrógép.
Nagyon fontos, hogy akár fúrsz, akár a gyári lyukat használod a tápkábel bevezetésére, ne hagyd a lyukat úgy, hogy nem raksz bele egy védő gumigyűrűt, ami megakadályozza, hogy a lemez kidörzsölje a tápkábel szigetelését.
4. Keress biztonságos utat a tápkábelnek a műszerfal alatt és húzd el a küszöbig, és onnan egészen hátra az erősítőig.
A tápkábelt oldalt, a küszöb szőnyeg alatt vidd, használhatod a gyári kábelrögzítőket, vagy kábelcsatornát is. Mindvégig ügyelj arra, hogy sehol ne fusson, olyan helyen a kábel, ahol bármi megsértheti, vagy kidörzsölheti a szigetelését. Pl.: kormány, pedálok, éles lemezvégek.
5. Húzd be az RCA és hangszóró kábeleket az autó másik oldalán úgy, hogy ezek minél távolabb fussanak a tápkábelektől.
Érdemes egy kicsit ráhagyni a rádiónál és az ajtóknál, hogy ne akkor derüljön ki hogy nem ér el a kábel a rádióig, amikor már az egész autóhifi rendszer kábelezése be van szerelve.
Komolyabb kábeleknél számít a jel iránya is ezért a kábeleket mindig úgy húzd be, hogy a jel abban az irányban fusson rajtuk, amelyik irányban a feliratot olvasod. Pl.: az RCA kábeled márkája Monster Cable, akkor az m betű felől legyen az autórádió, az e betű felől az erősítő. Hangszóró kábel esetén az m betű felől lesz az erősítő, az e betű felől a hangszóró.
6. Kösd be az első szettet.
Ha a magas sugárzó helye az ajtóban van és Te szeretnéd ajtóban elhelyezni a magas sugárzót, akkor az első szett hangváltóját az első ajtóban kell elhelyezned.
Ha a magas sugárzó a műszerfalban, vagy az A oszlopban van, akkor a hangváltó a műszerfal alatt lesz elhelyezve.
A magas sugárzó (csipogó) ideális helye az a oszlop alsó negyede, itt szól a legjobban, egymás felé fordítva. Nem jó ha ezek a hangszórók a füled irányába vannak fordítva, mert leordítják a fejedet. Ha nincs gyári hely, akkor a magasak beállítását követően kell csak rögzítened a hangszórókat.
Itt érdemes megemlíteni az ajtók szigetelését is. Erről van egy komplett anyag a tudásbázisban, azt érdemes elolvasnod.
A gyári helyre szánt első szettekhez gyakran lehet szükség hangszóró beépítő keretre, ezt nálunk meg tudod rendelni, a leggyakoribb típusokhoz való kiemelő, vagy beépítő kereteket folyamatosan raktáron tartjuk. Ezekre azért lehet szükség, mert a speciális formájú, vagy felfogatású gyári hangszóró helyére nem csavarozható be csak úgy könnyedén a szabványos hangszóró, vagy azért, mert a gyári lapos hangszórótól mélyebb az általad vásárolt új szett és beleérne az ablaküvegbe.
Az ajtóban gyakran van már bevezetve hangszóró kábel, érdemes ezt használni, mert az ajtó átvezető csatlakozón sokszor lehetetlen átvinni még egy kábelt.
Semmiképpen se vidd át a hangszóró kábelt egy ajtón kifúrt lyukon és ne vidd a kábelt úgy, hogy azt el tudja nyírni, vagy koptatni a záródó ajtó.
Ha nincs semmilyen lehetőség és fúrni kell, akkor használj ajtóátvezető gumit.
A lényeg, ha kinyitod az ajtót akkor ne lehessen látni a hangszóró kábel átvezetést, nem csak azért, mert moslék trehány és igénytelen megoldás, hanem azért, mert a lógó kábelt kidörzsölheti a karosszéria, és ez rövidre zárhatja az erősítődet.
Tehát, ha a közép és magas hangszóród az ajtóban van akkor az erősítő felől érkező új hangszóró kábelt elviszed a lábtérig és rákötöd a gyári, az ajtó átvezető felé tartó hangszóró kábelre nagyon ügyelve arra, hogy helyes legyen a polarítás. Ahol az ajtóban az átvezetőtől megérkezik a kábel az belefut a hangváltó +IN- csatlakozóiba.
A hangváltó +MID- csatlakozóit kötöd a közép hangszórók + - csatlakozóira, a +HI- csatlakozókat pedig a magas sugárzó + - csatlakozóira. Ha nincs rajta jelzés, akkor legtöbbször a piros, vagy a csíkkal jelült a +.
Amennyiben a középsugárzód az ajtóban, a magas sugárzód a műszerfalon, vagy az A oszlopon van, akkor az erősítőd felől érkező hangszóró kábelt, a műszerfal alatt elhelyezett hangváltó +IN- csatlakozóira kell kötnöd.
A hangváltó +MID- csatlakozóiba kell bekötnöd a gyári hangszóró vezetékek ajtóátvezető felé tartó részét, a +HI- csatlakozókat pedig a magas sugárzó + - csatlakozóira kötöd.
FONTOS!
Első szett bekötés esetén, mindvégig ügyelj a helyes polaritásra különben rosszul
fog szólni az autóhifid
Siralmas, amikor még a magukat szakértőnek titulált emberek sem tudják rendesen bekötni a hangszórókat és a nagy áruházban az autóhifi eladó úgy demózza az első szettet, hogy fordítva van bekötve!!!
A legvégén úgy tudod leellenőrizni a helyes bekötést, hogy egy ceruzaelemet a polaritásnak megfelelően hozzáérintesz a hangszóró szett csomagtartóban végződő felére, ha a hozzáérintéskor a közép membránja kifelé mozdul, akkor jól végezted a dolgod. Ha nem, akkor valahol elbaltáztad :)
A hangváltóban, szokott lenni egy kapcsoló, vagy egy átrakható összekötő (jumper), amellyel be lehet állítani a magas sugárzó hangerejét. Ezt mindig érdemes a leghalkabbra álltani, mert a legtöbb esetben ordítani szoktak a hangszóró szettek magasai. Miért? Mert a középhangszóró a fültől távol alul a lábtérben kevésbé hallhatóan szól.
7. Kösd be az autórádió felőli részen az RCA kábeleket.
Az RCA csatlakozókat R (Right=Jobb) L (Left=Bal) dugd be az autórádió Front Line out (Első vonal kimenet) és Rear Line out (Hátsó vonal kimenet) RCA csatlakozóiba.
Ha az autórádiódon egy Rear Line out (Hátsó vonal kimenet) csatlakozó van, akkor abba egy 2 csatornás erősítőt tudsz bedugni. Amennyiben négy csatornás erősítőd van, akkor szükséged lesz egy pár RCA Y elosztó kábelre az erősítő felőli oldalon, amely elosztja a jelet az erősítőd első és hátsó bemenetére. Ez esetben a Fader szabályzóval nem fogod tudni a mélyláda hangerejét állítani az első szett hangerejéhez képest.
Ha a rádiódon van Rear és Front line out, akkor arra egy 4 csatornás erősítőt köthetsz. Ebben az esetben a Fader előre tolásával halkíthatod a mélyládád hangerejét az első szetthez képest.
Ha az autórádiódon van Front, Rear és Subwoofer line out, akkor a cikk legelső rajzán lévő bekötést is megcsinálhatod. Itt az autórádión a SUB level menüpont alatt tudod beállítani zenehallgatás közben a mélynyomód hangerejét, a Fader-rel pedig állíthatod, hogy a hátsó, vagy az első hangszórók szóljanak hangosabban.
Ha egy olyan erősítőt használsz, amelyekkel csak a mélyládát hajtod, akkor a Subwoofer out csatlakozót használd, ha ilyen nincs, akkor a Rear out-ot.
Ha 4 csatornás erősítőd van, akkor az elő két csatornát a Front-ra, a hátsó két csatornát, amely legtöbbször a mélyládát hajtja a Subwoofer out-ra kell kötni, ha ez nincs akkor a Rear out-ra. Ebben az esetben a fader előre tolásával halkítod a láda hangját. Ha van Subwoofer out-od, akkor a SUB level nenüponttal.
Bonyolultabb leírni, mint megcsinálni :)
Miért kell ezzel foglalkozni?
Azért mert egyes felvételeken halkabb másokon pedig hangosabb a mély tartomány, ezért attól függően, hogy milyen zenei stílust, vagy milyen felvételt hallgatsz, tudnod kell állítani a mély hangerején.
Miért nem használhatod ezek helyett az autórádió BASS és TREBLE szabályzóját a LOUDNESS-t, vagy az EQ-t?
Egyrészt azért nem, mert ez a cselekedet istenkáromlásnak számít autóhifis berkekben, másrészt azért, mert egy 4 csatornás erősítő a mélyládára mély hangot, az első szettre csak közép magas hangot enged, ha a hangszínszabályzót használod, akkor azt a tartományt, amit a jobb hang és teljesítmény érdekében az erősítő megpróbál levágni a hangszóróidról, te a hangszínszabályzóval visszapakolod a hangszóróidra, ezzel rontva a teljesítményt és a hangminőséget.
8. Kösd be az autórádió felől a bekapcsoló szálat
Ez egy kis vékony kábel, amely legtöbbször az RCA kábel két csatornája között szokott futni, ha nincs ilyen benne, akkor egy külön kis kábelt kell elvezetned az erősítőig bekapcsoló szál gyanánt.
Mire való?
Ezt a kis kábelt az autórádió elektromos antenna bekapcsoló kimenetére kell kötni, amely a szabványos iso csatlakozóban kék színnel van jelölve.
Ebben a kábelben nincs áram, amint viszont bekapcsold az autórádiót kimegy rá egy +12 volt és ez kapcsolja ki és be az erősítőt. Ezt majd az erősítőd REM, vagy Remote csatlakozójába kell bekötni.
Ezzel a rádió kész is. Dugd vissza a helyére és hagyj annyi hosszt az RCA és a bekacsoló kábelen, hogy a kábelek rögzítése után is ki lehessen húzni a helyéről az autórádiót.
9. A negatív tápkábel bekötése
Keress a karosszérián egy olyan helyet ahova le tudod csavarozni a fémhez a negatív kábel végére forrasztott, vagy préselt kábelszemet.
Vastag lemezű részt keress, ahol van egy jó nagy fém csavar.
Csavard ki a csavart és csiszolópapírral csiszold fémig azon a ponton a kasztnit, ahova a kábelszemet fogod csavarozni. Nagyon fontos, hogy kiválóan érintkezzen a fém a fémmel.
Ha nem találsz ilyen gyári csavart, akkor bizony bele kell fúrnod egy jó vastag lemezcsavart az autód kasztnijába egy olyan helyen, ahol vastag a lemez, nem korrodál el a csavar, nem jön ki a csavar másik vége az autó alján, vagy oldalán és ide kell rögzítened a negatív tápkábelt, persze úgy, hogy az elérjen az erősítőig, vagy a kondenzátorig.
10. Autóhifi kondenzátor bekötése
A legelső bekötési ábra ebben sántít egy kicsit, ugyanis a kondit úgy kell bekötni, hogy az autóhifi kondenzátor minél közelebb helyezkedjen el az erősítőhöz.
Tulajdonképpen a piros és fekete tápkábeleknek az erősítő mellett elhelyezett kondenzátorba kell befutniuk és innen, a kondi csatlakozójáról kell továbbmenniük két kábelszem segítségével a legrövidebb úton keresztül az erősítőbe.
Tehát bejön a piros tápkábel a kondi + sarkára és innen megy is tovább az erősítő + bemenetébe.
Bejön a fekete tápkábel a kondi - sarkára és innen megy is tovább az erősítő - bemenetébe.
Persze mindezt úgy, hogy az egész szerelés alatt le van véve az akkusaru.
11. Az autóhifi erősítő táp bekötése
Ha nincs kondi, akkor a kasztniról érkező negatív és a motortérből érkező pozitív becsatlakozik a 12V + és a GND - csatlakozókba.
Nincs semmi bonyolultság piros a pozitívba és fekete a negatívba. Ez általában a két legnagyobb csatlakozó az erősítőn, így elég nehéz eltéveszteni.
Természetesen mindezt úgy, hogy végig le van véve az akkusaru.
12. Az erősítő bekapcsoló szál bekötése
Az autórádió felől érkező bekapcsoló szálat kösd a RMT, vagy REM, vagy Remote csatlakozóba. Ez többnyire a táp csatlakozók mellett helyezkedik el, egy ezektől kisebb csatlakozó, a fenti képen is jól látszik RMT a felirata.
13. Erősítő RCA kábelek és hangszóró kábelek bekötése
4 csatornás erősítő használata esetén a legjellemzőbb eset, hogy az első 2 csatorna hajtja az első szetteket, a hátsó 2 csatorna hídba kötve hajtja a mélynyomót.
2 csatornás, vagy mono erősítőket többnyire a mélynyomó hajtására szokás használni, itt csak be kell dugni az RCA kábeleket és 2 csatornás erősítő esetén hídba kötve csatlakoztatni kell a mélyládát.
A képen lévő 4 csatornás erősítőn egyértelműek a feliratok, FRONT: ide kötöd az első hangaszóró szetteket, jelölve van rajta a jobb és bal oldal valamint a + és - hangszóró kábel helye.
REAR: Ide csatlakoztathatod a hátsó hangszórókat, vagy a mélyládát.
MÉLYLÁDA BEKÖTÉSE:
A mélyládát híd üzemmódban kell az erősítőre kötni. A képen a REAR csatlakozó alatt látszik a BRIDGE MODE felirat valamint a jelölés, hogy a mélyláda két kábelét ebben az esetben melyik csatlakozóba kell csavarozni.
Tehát a mélynyomódat ebben az esetben a REAR azaz hátsó csatorna bal oldali + és jobb oldali - csatlakozójába kell bedugnod.
Híd üzemmódban 2 csatornából csinálsz egy sokkalta nagyobb teljesítményű mono csatornát.
Ha több mélysugárzód van, akkor sem úgy kötöd be hagy egyik mély a jobb másik a bal csatornára, hanem mindkét mélysugárzó pozitívja az erősítő bal oldaldal pozitívjába és mindkét mélysugárzó negatívja a jobb csatorna negatívjába kerül.
Számolnod kell azzal, hogy ilyenkor a 2db mélynyomó 2Ohm terhelést ad az erősítőnek, ebben az esetben 1Ohm stabil erősítőt kell használnod, amely híd üzemmódban 2Ohm stabil.
MÉLYLÁDA BEKÖTÉSE, hogy ne hátulról dübögjön:
A leggyakoribb autóhifi probléma, hogy a mélyláda idegesítően hátulról dübög és folyamatosan duruzsol.
Amennyiben ezt el akarod kerülni, fordítva kell bekötnöd a mélyládát, tehát az erősítő bekötésénél, a láda pozitívját az erősítő negatívjába, a láda negatívját pedig az erősítő pozitívjába dugod.
Ne aggódj nem fog tönkremenni semmi, ez a profiknál bevett eljárás. De itt egy cikk a témáról: Miért dübög zavaróan hátulról egy mélyláda?
4 csatornás erősítő esetén az autórádió FRONT RCA kimeneteit értelemszerűen az erősítő FRONT RCA bemenetébe a REAR-t a REAR-ba kell bedugni úgy, hogy nem cseréled fel a jobb és bal oldalt sem.
14. Az akkumulátor és a biztosíték bekötése
Miután ott járunk, hogy az egész rendszer össze van kötve, hangszórók erősítők a helyükön, itt az ideje tápellátás alá helyezni a rendszert.
Az erősítő hangerőszabályzóit (LEVEL a fenti ábrán) állítsd a minimumra, mielőtt bármit is csinálnál.
A legtöbb kábel szettben a gyűrűs csatlakozó már eleve a tápkábelre van forrasztva, vagy préselve.
Ha nincs a kábelszem felszerelve, akkor nem elég a kábelszemet kókány módon fogóval a kábelre szorítani, hanem a kábelt és a kábelre húzott kábelszemet addig kell forrasztópákával melegíteni, míg a forrasztóón teljesen át nem itatja az egész csatlakozást, tehát nem elég csak itt-ott odapöccinteni.
Amint ezzel megvagy, a tűzfal felől érkező kábel végére felszereled a biztosítékházat és az akkumulátorhoz menő kábelt...
FONTOS! Még nem kötöd rá az akksira!
Fogsz egy kis teljesítményű izzót, vagy egy ellenállást, amelyet a kondenzátorhoz kaptál, majd az izzón, vagy az ellenálláson keresztül összeérinted az akksi pozitív sarkát és a kábelszemet.
Ha ezt nem így csinálod akkor egy óriásit fog szikrázni a kábelszem és az akkusaru.
Vársz egy fel percet, míg a kondi, és az erősítő az ellenálláson keresztül feltöltődik, majd szépen rácsavarozod a kábelszemet az akkusarura, úgy ahogy a következő képen látod.
Ezen a képen látszik is a tűzfalban lévő gumi dugó, amely megakadályozza, hogy a lemez a tápkábelt elvágja vagy kidörzsölje.
Ezek után következik folytatásként kattinthatóan az AUTÓHIFI ERŐSÍTŐ BEÁLLÍTÁSA
Ha segített ez a cikk, akkor nagyon megköszönném, ha az oldalunk linkjét megosztanád a Facebook-on.
Hozzászólások Autóhifi beszerelés és autóhifi bekötési rajz cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.